• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6

گاج تعطیل نشد!ادامه فعالیت موسسه‌ای که جرمش اعلام اما اجرا نشد

  • کد خبر : 5218
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
گاج تعطیل نشد!ادامه فعالیت موسسه‌ای که جرمش اعلام اما اجرا نشد
موسسه آموزشی «گاج» تعطیل شد. این خبر توسط رئیس سازمان مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی اعلام شد، اما اکنون با گذشت یک ماه از اعلام این خبر موسسه آموزشی گاج در حال ادامه دادن به فعالیت خود است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، سرویس اقتصاد آموزش و پرورش، محمدامین مهدوی: موسسه‌ای با ادعای «آموزشی» و با عنوان «گاج» در یکی از روزهای سال ۱۳۸۱ به طور رسمی تاسیس شد. ابوالفضل جوکار، مدیر این موسسه که پیش‌تر به عنوان یک مدیر اقتصادی شناخته شده بود، با گاج به بازار کنکور رسمیت بیشتری بخشید.

این موسسه بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی منتشر کرده است، نشرهایی چون: کلاغ سفید، معلم‌یار، به‌همین سادگی،تاج،کلاغ سپید، زنبور، نشر دنیای ریاضی، نشر خانه آموزش و…. تنها بخشی از فعالیت های این موسسه در حوزه نشر کتاب‌های کمک درسی است. همچنین برگزاری آزمون‌های آزمایشی کنکور از دیگر فعالیت‌های این موسسه است.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مرکز آموزشی غیردولتی، چندی پیش در یکی از برنامه‌های صداوسیما با اشاره به تخلف موسسه گاج، این موسسه را به دلیل تحرکات نادرست در ناآرامی‌های ۱۴۰۱ تعطیل شده، عنوان کرد. این تعطیلی در همان ابتدا از سوی گاج تکذیب شد، و همچنان فعالیت این موسسه در جریان است.

خبر تعطیلی گاج، از حقیقت تا واقعیت
احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکزآموزشی غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با حضور در یکی از برنامه‌های صداوسیما، خبر از تعطیلی موسسه آموزشی گاج به جهت سوگیری نادرست‌ در ناآرامی‌های پاییز ۱۴۰۱ را داد. به کارگیری ابیاتی در راستای ادبیات پایداری در آزمون‌های جامع و مبحثی این موسسه، در شرایط شلوغی‌های پاییز ۱۴۰۱ به عنوان تخلف محرز این موسسه اعلام شد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی با اعلام تعطیلی موسسه گاج از نامه‌نگاری‌های وزارت آموزش و پرورش با امضای وزیر این وزارت‌خانه به سازمان‌های بزرگی چون صداوسیما، جهت توقف تبلیغات این موسسه را داد.
واقعیتی که امروز پس از گذشت یک ماه از مصاحبه رئیس سازمان مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی، خودنمایی می‌کند، عدم تعطیلی موسسه آموزشی گاج و تبلیغ بیش از گذشته این موسسه در سازمان‌های عمومی چون صداوسیما است.
گاج، خبر تعطیلی را تکذیب کرد و ادامه داد
پس از مصاحبه احمد محمودزاده، در ۲۷ تیرماه روابط عمومی موسسه آموزشی گاج، در پی اطلاعیه‌ای گفت:« خبر تعطیلی گاج صحت ندارد و با قدرت به مسیر ۲۲ ساله خود ادامه می‌دهیم.»
بنا بر پیگیری‌های میدانی خبرنگار رستا، آزمون‌های این موسسه در روز ۳۰ تیرماه تنها چند روز پس از خبر تعطیلی‌‌اش برگزار شد و آزمون‌های مرداد نیز به همین ترتیب برقرار بوده است. همچنین پنجره‌ ثبت نام آزمون‌های گاج در سایت رسمی این موسسه باز بوده است و امکان پیش ثبت نام نیز وجود دارد.

تخلف گاج رد شده است؟
تخلف موسسه‌ای با دو دهه فعالیت در زمینه کنکور و نشر کتاب‌های کمک درسی، پس از سال‌ها توسط فردی حقوقی در ساختار نهاد تربیت عمومی و رسمی کشور، اعلام شد. احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی از صدور حکم و اثبات رأی عمومی علیه موسسه آموزشی گاج خبر داده بود اما این موسسه همچنان در حال ادامه دادن به فعالیت‌های خود مانند گذشته است.

فرضیه‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد که؛ نیازمند پاسخگویی در جهت تقویت و یا تضعیف خود هستند. اگر تخلف موسسه گاج اثبات شده است و رای آن به صورت عمومی اعلام شده است، چرا حکم آن اجرا نمی‌شود؟ و یا اگر تخلف این موسسه رد شده است، چرا به همراه دلایل ابطلال حکم از سوی سازمان مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی اعلام نمی‌شود؟

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=5218

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.