به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، یادداشت، دکتر اسدالله اسدی گرمارودی،عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان؛در میز گرد نامزدهای محترم ریاست جمهوری پیرامون تعلیم و تربیت و نظام اموزشی، انتظار طراحی سوالات اساسی تری از کارشناسان منتخب می رفت که متاسفانه فرصت سوزی شد.
اکثر کارشناسان،خود زمانی در بالاترین رده، مسئولیت نظام تعلیم و تربیت آموزش عمومی و یا عالی را داشتهاند. آنان میتوانستند مشکلات حادی که در دوران مسئولیت خود با آن مواجه و از حل انان عاجز بوده درخواست ارایه راه چاره و برنامه می نمودند.
همچنین،شایسته بود با توجه به اقدامات تحولی که در دوره سه ساله مسئولیت ریاست جمهوری شهید بزرگوار رئیسی در قلمرو نظام تعلیم و تربیت عمومی، متوسطه و عالی رخ داده است را باز شماری و جهت حفظ و ارتقاء آنها از نامزدهای ریاست جمهوری درخواست برنامه میداشتند.
متاسفانه هیچ یک از نامزدهای محترم ریاست جمهوری در خصوص اقدامات تحولی دوره ریاست جمهوری شهید سعیدمان شهید رئیسی سخنی به میان نیاوردند،مثلاً در خصوص جایگاه دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که یکی از مهم ترین زیرساختهای تحولی در حکمرانی نظام تعلیم و تربیت است و به آنچه که در دولت رئیس جمهور شهید سعیدمان جناب آقای رئیسی بدان پس از یک دهه رکود اهتمام شد سخنی به میان می اوردند و از نامزدهای ریاست جمهوری این سوال را میداشتند که در حفظ و ارتقاء اقدامات تحولی دولت رئیسی شهید در خصوص دانشگاه فرهنگیان در ساحتهای مختلف تربیتی آموزشی و مهارتی صورت گرفت، چه برنامه هایی دارند؟
همچنین،شایسته بود کارشناسان منتخب پیرامون برنامه های آنان در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سخنی به میان می اوردند و یا در تحول نظام آموزشی ضرورت داشتن و یا نداشتن نظریه تاثیر ادغام رشتههای علوم انسانی و تجربی و ریاضی از یک سو و ادغام رشتههای کاردانی و فنی حرفهای, با هدف کوچک سازی ساختار و کاهش منابع انسانی و تصحیح اقتصاد آموزش و پرورش و نیز سوق دادن دانش آموزان به رشتههای فنی و مهارتی و ارتقاء دانشهای میان رشتهای سخن به میان می آوردند.
انتهای پیام