• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5

فرهنگ سازی اهدای عضو در مدارس

  • کد خبر : 4367
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
فرهنگ سازی اهدای عضو در مدارس
ایجاد فرهنگ اهدای عضو باید از سنین پایین تربیتی آغاز شود و آموزش‌وپروش بستر بسیار مطلوبی است که با فراگیری زیادی که دارد، می‌تواند در این حوزه نقش‌آفرینی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا و به نقل از پانا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تهیه بسته‌های آموزشی ویژه دانش‌آموزان جهت ایجاد فرهنگ اهدای عضو خبرداد.
علیرضا زالی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه شورای شهر تهران در آذر ماه سال گذشته مصوبه بسیار خوبی درخصوص حمایت از اهداکنندگان عضو داشت، گفت: «این مصوبه شامل ۴ ماده و ۶ تبصره است که دو محور اصلی دارد. نخستین آن استفاده از مدیریت شهری برای ترویج فرهنگ اهدای اعضای بدن است و دوم استفاده بهینه از خدمات رفاهی، خدماتی و روانشناسی برای این خانواده‌ها است که خوشبختانه این مصوبه دارای دستورالعمل اجرایی است که بخشی از این دستورالعمل در آذر ماه سال گذشته اجرا شده و بخشی هم در حال اجرا است. اتفاق کم سابقه‌ای است که یک پارلمان شهری در حوزه پیوند اعضا مصوبه می‌دهد و امیدواریم مصوبه‌ به‌طورکامل اجرا شود تا در توسعه فرهنگ اهدای عضو کمک کند.»
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درخصوص اینکه آموزش و پرورش چه میزان می‌تواند در گسترش فرهنگ اهدای عضو موثر باشد، گفت: «این فرهنگ‌سازی باید از سنین پایین تربیتی آغاز شود و آموزش‌وپروش بستر بسیار مطلوبی است که با فراگیری زیادی که دارد می‌تواند در این حوزه نقش‌آفرینی کند. بسترهای لازم برای این فرهنگ‌سازی آماده شده و بسته‌های آموزشی نیز برای استفاده دانش‌آموزان تهیه شده است تا این فرهنگ از کودکی در ذهن آنان شکل بگیرد.
وی همچنین درخصوص آمار پیوند اعضا در سال گذشته هم توضیح داد: «رکورد خوبی در این حوزه به ثبت رسید و بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ عمل پیوند انجام شد که ۲ هزار و ۴۰۰ عمل پیوند کلیه و ۹۰۰ پیوند کبد ثبت شده است.»

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=4367

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.