• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7
نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در دیدار با رئیس جمهور؛

سودای واگذاری امر تربیت تحت عنوان پته آموزشی در سر اهالی دولت است

  • کد خبر : 4319
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸
سودای واگذاری امر تربیت تحت عنوان پته آموزشی در سر اهالی دولت است
نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در دیدار رئیس‌جمهور با دانشجو معلمان: برخی از آقایان روشنفکر در داخل دولت، سودای واگذاری و برون‌سپاری امر تربیت را تحت پروژه پته‌های آموزشی دنبال می‌کنند که با وجود تذکرات مکرر حدود ده ماهه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان نه تنها انتقاد را بر‌نتافتند، بلکه سبب هزینه و تذکر سنگین رهبری در دیدار هفته معلم به دولت انقلابی جنابعالی شدند که لازم است به سرعت از دستور کار خارج شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، متن سخنرانی حدیثه روزبهانی، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاهفرهنگیان در مراسم گرامی‌داشت مقام معلم با حضور رئیس‌جمهور؛

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم اغفر للمعلمین و اطل اعمارهم و بارک لهم فی کسبهم

با سلام و درود بر روح بلند آن پیر فرزانه که حکیمانه فرمودکانَّ فرهنگ، سایه ایست از نبوت و فرهنگی، سایهایست از نبیبه‌راستی، تربیت و تعلیم، غایتِ آن مقصودی‌ست که خدای متعال راهیابی به آن را بر ذّمه انبیاءنهاد‌.

امتداد این مسیر و نیل به هدف، همان رسالت خطیر ما معلّمین است که مفتخرانه تا پایان عمر به دوشمی‌کشیم.

از این رو آقای رییس جمهور، نکاتی را به اختصار پیرامون چالش‌های نظام تعلیم و تربیت عرض می‌نمایم.

۱. آغاز حرکت انقلاب اسلامی نقطه اوج درگیری تاریخی دو جبهه حق و باطل در تاریخ عمر بشریت است که درعصر حاضر، استکبار بیش از هر زمان دیگری با طراحی جدید و سرمایه گذاری کلان، آموزش و پرورش را بهعنوان پایه و اساس توسعه قدرت مورد هدف قرار داده و مفهوم نهاد مدرسه را در نظم نوین جهانی دنبال می‌کند.

بر همین اساس است که مقابله با این رویکرد و حفظ کیان مدرسه دولتی امری ضروری و منطبق با اصول مبارزهعقلانی و جهانی است.

لکن برخی از آقایان روشنفکر در داخل دولت با عدم درک صحیح از ایدئولوژی نظام توسعه تمدن مدرن و باادعای باطلِ زیان‌ده بودن نگاه تعلیم و تربیت، سودای واگذاری و برون‌سپاری امر تربیت را تحت پروژه پته‌هایآموزشی دنبال می‌کنند که با وجود تذکرات مکرر حدود ده ماهه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان نه تنهاانتقاد را بر‌نتافتند، بلکه سبب هزینه و تذکر سنگین رهبری عزیز در دیدار هفته معلم به دولت انقلابی جنابعالیشدند که لازم است به سرعت از دستور کار خارج و از مدار تصمیم‌گیری حذف شود.

۲. آقای رئیسی، تحول در نظام آموزش و پرورش و اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در کنار تلاشِ درونوزارتخانه یقیناً بدون عزمی ملّی و البته تمرکز و راهبری شخص شما محقق نمی گردد. این در حالی است که ازیک سو ماموریت خطیر بازنویسی سند تحول بنیادین مبتنی بر شناخت آرایش وضعیت استکبار در فرایندجهانی‌سازی همانند عرصه اقتصاد و سیاست، و از سوی دیگر تدوین نقشه راه و شاخص‌های اجرایی‌سازیسند، هنوز در اولویت امورات دولت قرار نگرفته است که به علت ترک فعل‌های صورت گرفته توسط اعضایشورای عالی آموزش و پرورش و شاید عدم باورمندی به فلسفه سیاسی انقلاب و عدم مواخذه ایشان به سببکوتاهی‌های پی در پی در طی سالیان، موضوع همچنان به عنوان مطالبه جدی رهبری فرزانه و دلسوزان عرصهتعلیم و تربیت، بر زمین مانده است.

۳. دانشگاه فرهنگیان با وجود آغاز به تغییرات مطلوب، نیازمند تحول در رویکرد نظری است و با این مدرسه هایبزرگ و ساختمان های فرسوده و محتوای درسی ناکارآمد نه تنها نمی‌توان یک مدرس ساده، تربیت کرد بلکه بامعماری کلان برنامه درسی دهه ۶۰ میلادیِ این دانشگاه نیز نمی‌توان ادبیات متعالی معلم منتظر آخرالزمانی رادر دنیای امروز به دانشجومعلمان منتقل کرد.

به لحاظ ماهیتی، دانشگاه فرهنگیان تمام تلاش خود را دارد تا معلمی با افق چهارچوبه ۴ در ۵ کلاس درستربیت کند این در حالی است که دانش آموزان همان معلم، جهانی تربیت می شوند و این امر مستلزم بازتعریفمفهوم معلمی متناسب با نظریه بومی انقلاب اسلامی است؛ و نه اینکه با تئوری‌های ورشکسته غربی به دنبالتربیت معلم انقلابی باشیم.

ضمن تشکر صمیمانه و قدردانی از اهتمام ویژه حضرتعالی و دولت مردم به حوزه آموزش و پرورش و ایجاد حسخوب تغییر که قابل مقایسه با دولت فرتوت گذشته نیست، اطمینان داریم که هندسه عمومی حرکت نظام تعلیم وتربیت رسمی کشور با تکیه بر مبانی اندیشه انقلاب اسلامی نوید بخش راهیابی به سمت تحقق اهداف بلندتمدن نوین اسلامی خواهد بود مشروطه به آن که در همین افق و تراز و در مختصات پیکار تمدنی عصر جدیدادراک شود.

امید است که در دیدارهای آتی به مدد حق و دعای خیر حضرتعالی مسرت خود را نسبت به تغییر در رویه هایمنقضی گذشته اعلام داریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=4319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.