• امروز : پنج شنبه - ۱۷ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 6 - جماد أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 7 November - 2024
15

دریافت مجوز برگزاری آزمون برای استخدام ۲۵ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش

  • کد خبر : 854
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴
دریافت مجوز برگزاری آزمون برای استخدام ۲۵ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه توانستیم برای سال ۱۴۰۰ مجوز جذب حدود ۵۰ هزار نیرو (۲۵ هزار نفر از محل کنکور سراسری و ۲۵ هزار نفر از محل ماده ۲۸ اساس‌نامه یا همان آزمون استخدامی) دریافت کنیم گفت: «موافقت اولیه اخذ شده و به‌زودی دفترچه‌ی آن در بخش آزمون‌های استخدامی در سایت سنجش بارگذاری می‌شود».

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا؛
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه توانستیم برای سال ۱۴۰۰ مجوز جذب حدود ۵۰ هزار نیرو (۲۵ هزار نفر از محل کنکور سراسری و ۲۵ هزار نفر از محل ماده ۲۸ اساس‌نامه یا همان آزمون استخدامی) دریافت کنیم گفت: موافقت اولیه اخذ شده و به‌زودی دفترچه‌ی آن در بخش آزمون‌های استخدامی در سایت سنجش بارگذاری می‌شود.

علی الهیار ترکمن در سی‌وپنجمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در اردوگاه باهنر برگزار شد گفت: نقشه راه معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع بر مبنای سه اصل «مدیریت برنامه‌ها و سیاست‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت توسعه امور رفاهی و ارتقای منزلت اجتماعی فرهنگیان»، «مدیریت برنامه، بودجه و نظارت راهبردی» و «مدیریت منابع انسانی، تشکیلات و فرآیندها، آمار و شاخص‌های توسعه یافتگی» ترسیم شده است.

وی افزود: در راستای اجرایی کردن اصل نخست اقداماتی نظیر تامین مسکن فرهنگیان، اعطای وام و تسهیلات، تقویت تعاونی‌های مصرف و مسکن، افزایش قدرت خرید، بیمه و درمان، امور رفاهی و شفافیت مالی در دستورکار این معاونت قرار گرفت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در راستای تأمین مسکن فرهنگیان، تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه‌وشهرسازی در روز دوم آذرماه۹۸ منعقد شد که هدف آن تأمین ۱۷۰هزار واحد مسکونی طی یک دوره سه‌ساله بود گفت: بیش از ۳۱۰هزار نفر از فرهنگیان در این طرح ثبت‌نام کردند. از این میزان، پس از طی استعلام‌های لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی، شرایط و مشخصات ۷۵هزار فرهنگی فاقد مسکن تأیید شد.

الهیار ادامه داد: تاکنون با همکاری وزارت راه و شهرسازی، در ۳۱ استان و ۲۵۱ شهر، زمین مورد نیاز برای احداث ۴۳ هزار و ۷۷۵ واحد مسکونی فراهم شده است. ۲۵ هزار نفر از متقاضیان در مرحله افتتاح حساب، واریز وجه، تکمیل موجودی و اتصال به پروژه‌ها هستند.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش در این طرح اولویت واگذاری مسکن به زنان سرپرست خانوار، زوجین فرهنگی، کارکنان بالای ۲۰ سال خدمت و بازنشستگان داده شده است.

وی همچنین ضمن مروری بر ایجاد تسهیلات بیمه و درمان فرهنگیان گفت: در راستای برقراری رفاه همکاران فرهنگی در سراسر کشور، اقداماتی نظیر تقویت و توسعه مراکز رفاهی، طرح اسکان موقت فرهنگیان، ایجاد مراکز بیماران صعب‌العلاج در استان‌ها، راه‌اندازی باشگاه پیشکسوتان فرهنگی و انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت ارائه‌دهنده خدمات گردشگری همچون زاگرس، صورت گرفته است.

الهیار ترکمن با اشاره به تأمین بودجه و منابع مالی در اجرای اصل مدیریت برنامه، بودجه و نظارت راهبردی اظهار کرد: رتبه بندی معلمان در نیمه دوم سال ۱۳۹۸، با اعتباری بالغ بر ۲۲۰۰ میلیارد تومان میسر شد و افزایش حقوق متعهدین خدمت ( دانشجویان دانشگاه فرهنگیان) تا حداقل حقوق و پرداخت عیدی به آنان برای نخستین بار با اعتباری بالغ بر ۶۳۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ ، تصویب و اجرایی شد.

وی با اشاره اجرای کامل فصل ۱۰ قانون مدیریت خدمات کشوری که از سال ۱۳۹۵ و علی‌رغم صدور بخشنامه دولت به دلیل کمبود اعتبار معطل مانده بود و در اسفندماه ۱۳۹۸ با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان تأمین و اجرایی شد گفت: افزایش حقوق‌ها در سال ۱۳۹۹ (ترمیم رتبه‌بندی معلمان) با اعتباری بیش از ۷۸۰۰ میلیارد تومان، افزایش حقوق معلمان حق‌التدریس آزاد، پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ (از محل اعتبارات ردیف متفرقه) بدون تحمیل بار مالی به ردیف‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش، تسویه حق‌التدریس شاغل و بازنشسته برای نخستین بار در سال‌های ( ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹) ، پرداخت سرانه مدارس عشایری برای نخستین بار از دیگر اقدامات انجام شده در مدیریت برنامه، بودجه و نظارت راهبردی است.

الهیار در ادامه با بیان اینکه با توجه به گزارش وضعیت تحول نیروی انسانی، کاستی‌هایی برای رفع نیازها و اقتضائات نظام تعلیم و تربیت کشور جهت دستیابی به آموزش و پرورش در تراز جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است اظهار کرد: اقدامات و تصمیمات مهمی نیز برای دستیابی به اهداف متعالی نظام آموزش و پرورش، جذب و تربیت معلمان شایسته و برخوردار از توانمندی‌ها و صلاحیت‌های عمومی و تخصصی و حرفهای انجام شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: زیرنظام تربیت معلم و تأمین منابع انسانی شامل جذب، آماده‌سازی، حفظ و ارتقاء و ارزشیابی معلم و سایر منابع انسانی است و در برگیرنده تمامی افرادی است که از سطح ستاد تا سطح مدرسه مسئولیت تربیت متربیان در نظام تربیت رسمی عمومی را برعهده دارد.

وی با اشاره به این‌که مأموریت اصلی این زیرنظام ایجاد زمینه‌ها و فرآیندهایی است که از طریق آن مربیان قادر به تشخیص موقعیت، نقاط قوت و ضعف ، سطح بلوغ فکری و روانی خود بوده و بتواند زمینه‌هایی را برای رشد و توسعه ظرفیت‌های موجود، فراهم کنند گفت: در هشت سال گذشته سعی شده با جذب نیروی انسانی از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی، کیفیت نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش بهبود یابد.

الهیار درباره نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: در راستای سخنرانی مقام معظم رهبری در اجلاس رؤسای آموزش و پرورش استان‌ها در شهریور ۹۹ و پیرو تأکیدات رهبری درخصوص جذب نیروی انسانی متعهد، خلاق و شایسته، توانمند با استعداد و باانگیزه و برخوردار از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای در آموزش و پرورش، سیاست‌های جذب، اصلاح و «ماده واحده نحوه جذب منابع انسانی» در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش در جلسه ۲۸ مهرماه ۹۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و جهت اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استان ابلاغ شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای منابع انسانی در آموزش و پرورش عنوان کرد: جهت‌گیری برنامه شامل شناسایی شایستگی‌های موردنیاز جامعه هدف براساس نیازسنجی، برنامه‌ریزی از پایین به بالا، ارائه آموزش‌ها در قالب نظری، عملی و به ویژه مهارتی، توسعه شایستگی، تنوع بخشی به شیوه‌های آموزش با توجه به اصول آموزش بزرگسالان و بهره‌مندی از آموزش‌های ضمن خدمت به عنوان مکمل روش‌های توسعه‌ای است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهداف عملیاتی برنامه مذکور نیز گفت: طراحی و استقرار نظام جامع آموزش معلمان با تأکید بر نیازسنجی و طراحی شناسنامه آموزشی، ایجاد سازوکارهای انگیزشی برای ترغیب منابع انسانی به توانمندسازی و خودارتقایی، توانمندسازی مدیران، معاونین و معلمان با بهره برداری از ظرفیت‌ها، امکانات و خلق فرصت‌های متنوع یادگیری، متناسب با نیازها، علایق و تفاوت‌های فردی، از اهداف عملیاتی برنامه توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای منابع انسانی در آموزش و پرورش ذکر شده است.

وی همچنین در بخشی از سخنانش با اشاره به راهکارهای تامین نیروی انسانی گفت: ما به استناد قانون صرفا از طریق دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی مجاز به جذب نیرو هستیم و باید ظرفیت‌ها را ارتقا داده و به‌گزینی درستی انجام دهیم. همچنین باید آموزش‌های باکیفیت ارائه و این نیروها با آمادگی وارد آموزش و پرورش شوند.

الهیار افزود: یک کار بزرگ برای تامین نیرو، استفاده از ظرفیت‌های قانونی به ویژه ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری برای استمرار خدمت بازنشستگان است. در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی دو شکل جذب از طریق کنکور سراسری و ماده ۲۸ اساس‌نامه دانشگاه فرهنگیان داریم که بر مبنای آن فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها بعد از پذیرش‌ در آزمون استخدامی و طی دوره آموزشی، وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در دوره‌های اخیر به ویژه از سال ۹۷ وضعیت صدور مجوزها بهبود یافته و رو به افزایش بوده است. ظرفیت دانشگاه فرهنگیان نیز افزایش یافته و توانستیم برای سال ۱۴۰۰ مجوز جذب حدود ۵۰ هزار نیرو (۲۵ هزار نفر از محل کنکور سراسری و۲۵ هزار نفر از محل ماده ۲۸ اساسنامه یا همان آزمون استخدامی) دریافت کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: فرایندهای مربوط در حال انجام است و موافقت‌های اولیه اخذ شده و به زودی دفترچه آن در بخش آزمون‌های استخدامی در سایت سنجش بارگذاری می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=854

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.