• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
صدور قطعی حکم رتبه‌بندی ۴۱۱ هزار نفر

جزئیات جذب ۲۸ هزار معلم از طریق آزمون

  • کد خبر : 4005
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
جزئیات جذب ۲۸ هزار معلم از طریق آزمون
صادق ستاری‌فرد، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از جذب ۲۸ هزار نفر آموزگار ابتدایی، استثنایی و ویژه مناطق مرزی و عشایری از طریق آزمون استخدامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا؛ فاطمه زهرا بختیاری، صادق ستاری فرد، معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری اسفندماه درخصوص صدور احکام رتبه بندی گفت:

حدود ۹۳۰ هزار حکم تاکنون بررسی شده است که نومعلمان حدود ۱۳۰ نفر از این تعداد را شامل میشوند. از این تعداد حدود ۴۱۱ هزار و ۸۷۰ حکم قطعی صادر شده است که ۴۵ هزار شاغل و ۶۶ هزار بازنشسته می‌باشند.

توزیع رتبه‌ها از رتبه ۱ تا ۵ به ترتیب این ارقام را دربر می‌گیرد: رتبه یک، ۳۱۵۹۲ نفر ،رتبه دو ۸۱۰۲۸ نفر، رتبه سه ۲۱۸۵۸۱ نفر، رتبه چهار ۱۳۱۶۸ نفر، رتبه پنج ۱۲۳۸ نفر .

وی در این نشست تاکید کرد: ما در سال آینده سونامی بازنشستگی داریم. چیزی که قبلا هشدار داده و پیش بینی می‌شد. ۸۴ هزار نفر مشمول بازنشستگی می‌شوند و پیش بینی ما این است که حدود ۲۰ درصد در آموزش و پرورش بمانند و حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار بازنشسته قطعی هستند.

ستاری‌فرد درخصوص دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: اقدامات جدی انجام شده برای حمایت از دانشگاه فرهنگیان تاکنون اختصاص حدود ۴۱۸ هزار مترمربع فضای آموزشی خوابگاهی با هدف توسعه زیرساخت‌های دانشگاه که بتوانند نسبت به تعلیم و تربیت نیرو اقدام جدی انجام بدهند.

حدود ۲۰ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان میتوانیم تامین کنیم و باقی را از طرق دیگر باید تامین کنیم.

اولویت نخست ما حمایت از دانشگاه فرهنگیان است تا از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای تربیت نیروی متخصص انقلابی استفاده کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه آموزش و پرورش افزود: سازوکارهای ماده ۲۸ تغییرات جدی کرده است که منجر به تحولی در شناسایی و نیروی انسانی با کیفیت در آپ می‌شود.

آزمون استخدامی در ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ فعلا برای دوره‌ی ابتدایی و در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود‌. مهلت ثبت‌نام ۹ تا ۱۰ اسفندماه است.

میزان جذب و نیاز آموزگار ابتدایی ۲۴هزار و ۶۹۴ نفر، آموزگار استثنایی ۲۳۰۲ نفر، مناطق عشایری، پس از سالها جذب نیرو ۹۹۲ نفر، خاص مناطق عشایری و مرزی ۲۸ هزار و ۱۸ نفر می‌باشند‌ که نشانگر توجه به مناطق محروم و مستعد و منابع اموزشی و تلاش وزارتخانه جهت عدالت اموزشی است.

وی تاکید کرد: از همه اشخاصی که متقاضی آموزگاری هستند، دعوت می‌کنیم. نیاز داریم از ظرفیت رسانه برای ثبت نام بیشتر و ایجاد رقابت بین داوطلبین استفاده کنیم. آزمون در سه حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی برگزار می‌شود.

در آزمون پیش‌رو داوطلبان ۳ کد شغل محل را می‌توانند انتخاب کنند. سازمان سنجش هر سه کد را بررسی می‌کند. فرصت خوبی برای داوطلب است که بدون نیاز به تکمیل ظرفیت مثل سال گذشته شانس خود را در هر سه اولویت امتحان کند.

امسال تغییر در حوزه سن داشتیم و حداقل سن ۲۰ سال تمام و حداکثر ۴۰ سال تمام می‌باشد. حداکثر سن لیسانس ۳۶ سال و کارشناسی ارشد ۴۰ سال است.
فرصتی برای ورود دهه شصتی‌ها، افرادی که جمعیت کثیری هستند و هم تحصیلات خوبی دارند و هم ان شاءالله شایستگی های معلمی، ایجاد شده است. هدف ما بسط و گسترش رقابت بوده تا افراد متخصص وارد بشوند.

خبر در حال به روزرسانی‌ است…

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=4005

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.