• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
14
نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خطاب به رئیسی؛

تضعیف اعتماد عمومی معلمان توسط سازمان برنامه و بودجه

  • کد خبر : 4116
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰
تضعیف اعتماد عمومی معلمان توسط سازمان برنامه و بودجه
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشت: قیمت تضعیف اعتماد عمومی معلمین به نظام، توسط سازمان برنامه و بودجه، با چند برابر بودجه رتبه‌بندی جبران نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور نوشت:

حجت الاسلام والمسلمین جناب اقای رئیسی

رئیس محترم جمهور

سلام علیکم

آرمان تحول تا زمانی دارای وجاهت و پذیرش است که اولا سیاست‌ها مقیاس تحولی داشته و اقدامات و نتایج نیز نوید بخش فردایی روشن باشند.

برای ما واضح است که سیاست‌های دولت شما در راستای اولویت بخشی به آموزش و پروش و شانیت بخشی به مقام معلم بوده اما گاهی در اجرا مسیری انتخاب می‌شود که هیچ سنخیتی با آرمان و اهداف مقصود ندارد.

رتبه‌بندی بار بر زمین مانده ای بود که دولت شما عزم جدی برای برداشتن آن داشت اما به نوع اجرای آن انتقادات زیادی وارد است و این نقایص باعث شد تا شاهد سلسله اتفاقاتی باشیم که همه، پیامد همان خشت اولی است که کج بنا نهاده شده.

فارغ از انتقاداتی که در حوزه‌های مختلف می‌توان به رتبه‌بندی وارد کرد یک موضوع حائز اهمیت است و آن اینکه نباید به گونه‌ای گام برداشت که شان و منزلت معلم دست‌مایه و بازیچه هر محفلی شود.

چرا هزینه اختلاف بین قوای تقنینی و سیاستگذار من جمله وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه را باید معلم با به تاراج رفتن آبرویش پرداخت کند؟ در ازای لگدمال کردن مقام معلم چه آورده همراه با افتخاری می توانیم داشته باشیم؟ و یا هزینه تضعیف اعتماد ملی معلمان را با چه مبلغی می توان جبران کرد؟!

در روزهای منتهی به سال جدید تمامی خبرها، حول موضوعات “پرداخت نشدن حقوق معلمان” یا وعده‌های به ظاهر فاتحانه “حقوق معلمان به زودی واریز خواهد شد” میچرخد.

جناب رئیسی!

گله و شکایت از بی‌تدبیری‌ها و بی‌صداقتی سازمان برنامه و بودجه است که مقدمات این شرایط را فراهم میکند.

رتبه‌بندی قرار بود با هدف افزایش کیفیت و بهره‌وری و همچنین انگیزه بخشی به معلمان، اجرا شود. اما پرواضح بود که این راه، قطعا به افزایش کیفیت منتهی نخواهد شد و اتفاقاتی مثل موضوع حاضر، هدف دوم که افزایش انگیزه بود را هم در نطفه از بین خواهد برد.

صبر و شکیبایی و عزت نفس ما معلمان اجازه نمی‌دهد تا رسالت خود را در ترازویی قرار داده و آن را با هر چیزی معامله کنیم اما خواهش داریم تا شما نیز خود را در قبال حفظ این جایگاه مسئول بدانید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=4116

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 25در انتظار بررسی : 16انتشار یافته : 9
  1. مملکت اگر صاحب داشت ، می بایست دیشب آقایان نوری و میرکاظمی علاوه بر اخراج ،تا ۵ فروردین در بازداشتگاه می ماندن.

    از وزیری که رزومه اش شرکت در راهپیمایی اربعین و مداحی زیبا است بیشتر از این انتظاری نیست.
    ( ضمن احترام خاص به مقدسات).
    و درود بر شرف اون همکاری که درب آموزش و پرورش شهر تودشون را گِل گرفت.

  2. سلام‌ بنظرم مقاله نوشتن کار معلم نیست که برا رتبه بندی مقاله درخواست کنند اگه کارش مقاله نوشتنه پس حقوقشم باید مثل اساتید باشه نه برا هر رتبه پونصد هزار که مقالشو‌دانشجو مینویسه. . سهم کتاب نوشتن و‌نمرا کسب رتبه چقدرکم بکو بی ارزشه انگار ی جورای میخان نه رتبه بگیریم نه حقوق بدهند..باعرض پوزش راهیو که پیش گرفتنین پیشرفت مملکت را درپی نخواهدداشت..وجای تاسف داره‌‌..

  3. نظامی مقدس که جز ریدن و فاتحه خواندن چیزی بیشتر بلد نیست .
    البته راستی اگر موی همکار فرهنگی از زیر حجابش دیده می شد حتما نطام جبار در نطفه خفه میکرد . اما شان بی شانی فرهنگی برای رهبرش هم اهمیت ندارد تا چه برسد به دولت شش کلاس سواد و مجلس تملق گوی

  4. بهترین گزینه فقط برکناری میر کاظمی است وگرنه فکر نمیکنم بدون هیچ کاری از طرف دولت موضوع را بتوان ماست مالی کرد

  5. ای بابا آی بابا

  6. خیلی تاثیر گذار بود به نظرتون. همش پاچه خواری بود. این اسمش انتقاد نیست. البته از این نهاد بیشتر از این هم انتظاری نیست

  7. سلام ممنون از بیان خوبتون
    ول واقعا شان معلمی زیر سوال رفت دانش اموزای ما میگن ما معلم نمیشین چون حقوقش پایینه….
    بله درست میگن …
    واقعا مقایسه کنید شمان منزلت معلم و حقوقشون تو ایران با کشواری دیگه…‌

  8. کدام وزارتخانه و اداره حقوق واریزی کارمندانش در رسانه ها گفته می شود؟ نقل و نبات مجالس می گردد؟

  9. میان بدانیم نمیدانیم گیرافتادیم مابه حق حقوقمان قانع ایم امادریغ از گوش شنوا .ازدروغ متنفریم پارسال عیدازخوشحالی توپوستمان نمیگنجیدیدیم که حقوقمان جای حق مینشیند دانش آموزتحویل دانشگاه دادیم پول پارو میکندالان جلوی پایمان ترمز میکشدبا …به خانه دعوت میکند ومیگویداستادحیف عمرتان نبود در سیاهی گذشتچرا که من بعددانشگاه فهمیدم ثروت ملاک است نه دانش😔😔

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.