• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

تا ۲۴ فروردین آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان به دولت ارائه خواهد شد

  • کد خبر : 2725
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹
تا ۲۴ فروردین آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان به دولت ارائه خواهد شد
قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش بر این است تا روز یکشنبه با حضور سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی آن را نهایی کنیم، چون ملزم هستیم تا ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه جاری، آخرین پیش‌نویس را تقدیم هیات دولت کنیم و طبق قانون تائیدیه را بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از ایسنا، قاسم احمدی لاشکی با اشاره به اینکه آئین نامه نظام رتبه بندی معلمان با سرعت و دقت در حال نوشتن است، افزود: نوزدهمین نشست ویرایش این آئین نامه را با حضور وزیر، ۲ نفر از نمایندگان مجلس و مدیران کل آموزش و پرورش که در خط اول هستند برای بررسی مشکلات و ایرادات برگزار کردیم.

وی بیان کرد: تلاش بر این است تا روز یکشنبه با حضور سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی آن را نهایی کنیم چون ملزم هستیم تا ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه جاری ، آخرین پیش نویس را تقدیم هیات دولت کنیم و طبق قانون تائیدیه را بگیریم.

وی تصریح کرد: به محض ابلاغ هیات های ممیزی مرکز، استان، شهرستان ، مناطق و نواحی آموزش و پرورش شروع بکار می کنند تا معلمان براساس شاخص ها و رتبه‌های  پنجگانه توزیع کنند و بر همان اساس احکام معلمان را صادر کنند.

احمدی لاشکی ادامه داد: آنچه قانون گذار از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ اعلام کرده، قابلیت اجرایی دارد و مشمول این زمان می شود لذا معلمان دغدغه این موضوع را از نظر پرداخت نداشته باشند.

وی با بیان اینکه مهمترین نکته نظام رتبه بندی معلمان را ارتقاء جایگاه ، منزلت و کرامت معلمان و همچنین کیفیت آموزشی تشکیل می دهد، افزود: برای اجرای رتبه بندی معلمان در ردیف ۵۵۴۰۶۵ از جدول ۹ ردیف‌های مقرر بودجه لازم تامین شده است.

وی یادآورشد: امیدواریم به آنچه قانون گذار و سند تحول بنیادین که شورای عالی فرهنگی در سال ۱۳۹۰ وقت گذاشته ، برسیم تا معلمان به منزلت و کرامت بیش از گذشته برسند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امیدواریم  در جلسه رسمی، هیات دولت طرح رتبه بندی معلمان را برای اجرا تائید کند تا بتوانیم این عیدی را درهفته بزرگداشت مقام معلم به معلمان بدهیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=2725

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.