• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
«جای پای او»، مستندی درباره مدیری خاص
روایت معلمی که با وجود بیماری توانست مشکلات مدرسه‌ای در استان ایلام را رفع کند

روایت معلمی که با وجود بیماری توانست مشکلات مدرسه‌ای در استان ایلام را رفع کند

۱۹:۳۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
«جای پای او»، مستندی درباره مدیری خاص

«جای پای او»، مستندی درباره مدیری خاص

۱۹:۵۳ ۲۸ دی ۱۴۰۲
جزییات آزمون جامع دانشگاه فرهنگیان

جزییات آزمون جامع دانشگاه فرهنگیان

۲۳:۰۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
نظام سنجش و پذیرش دانشگاه فرهنگیان تغییرات جدی داشته است

نظام سنجش و پذیرش دانشگاه فرهنگیان تغییرات جدی داشته است

۲۰:۲۹ ۲۶ آذر ۱۴۰۲

«جای پای او»، مستندی درباره مدیری خاص

به گزارش پایگاه خبری رستا و به نقل از نسیم آنلاین، مستند «جای پای او» به روایت اقدامات فرهنگی یک مدیر مدرسه در روستای کوچک مارشک در اطراف مشهد اختصاص دارد و ابتکارات جالب او برای ترویج کتابخوانی و گسترش سواد آموزی در این روستای کوچک را به تصویر می کشد.

محمد جواد رئیسی کارگردان مستند «جای پای او» موضوع اصلی این مستند را نمایش عملکرد یک مدیر مدرسه دغدغه مند بیان کرد و گفت: در این مستند سراغ یک مدیر و معلمان مدرسه ای کوچک در روستایی دور افتاده در ۸۰ کیلومتری مشهد مقدس رفتیم و تلاش کردیم نشان دهیم که افراد در هر موقعیت و جایگاهی که باشند می توانند منشأ آثار خیر و برکات دنیوی و اخروی در محیط خود باشند.

وی ادامه داد: این مدیر مدرسه به همراه ۴ تن از معلمان مدرسه اش برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در روستا، کتابخانه ای در مدرسه خود راه اندازی کردند و تلاش نمودند تا مردم روستا را به استفاده از کتاب های این کتابخانه ترغیب نمایند ولی گذر زمان نشان داد که آنها در این اقدام ناموفق بودند.

این کارگردان مستند در ادامه به روحیه مثال زدنی مدیر مدرسه روستا اشاره کرد و افزود: پس از اینکه از کتابخانه تازه تجهیز شده روستا توسط مردم استقبالی صورت نگرفت، وی با استفاده از یک «الاغ»، کتابخانه سیاری را ایجاد کرد و با چرخاندن کتابخانه سیار خود در روستا و حضور در منزل خانواده های روستا توانست آنها را به مطالعه کتاب ترغیب نماید.

کارگردان مستند «جای پای او» این اقدام مدیر مدرسه را بسیار موثر دانست و گفت: با این اقدام مدیر دغدغه مند مدرسه، به مرور سرانه مطالعه در روستا بالا رفت و برخی از افرادی که در روستا، حدود ۱۰ سال بود که ترک تحصیل کرده بودند، به مدرسه بازگشتند.

رئیسی در پایان به روحیه مثال زدنی و وظیفه شناسی مدیر و معلمان مدرسه روستای مارشک اشاره کرد و اظهار کرد: نکته قابل توجه در این مستند، روحیه بالای مدیر و معلمان این روستا است که علی رغم سختی کار، حقوق پایین و دوری مسیر رفت و آمد از روستا تا منزل، تلاش کردند بهترین عملکرد را در جایگاه شغلی خود داشته باشند و منشأ خیر و برکت برای منطقه گردند.

گفتنی است مستند «جای پای او» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد جواد رئیسی، سال ۱۳۹۵ در موسسه نجوای زلال هنر تولید شده است و بازنشر می‌گردد.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=5933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.