• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

اختتامیه دومین رویداد ملی ستاپ برگزار شد/معرفی ایده‌های خلاق و نوآور تحولی

  • کد خبر : 6654
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
اختتامیه دومین رویداد ملی ستاپ برگزار شد/معرفی ایده‌های خلاق و نوآور تحولی
اختتامیه دومین رویداد ملی ستاپ، ۱۳ اسفندماه با حضور وزیر آموزش و پرورش در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، حنانه توکلی‌زاده؛ اختتامیه دومین رویداد ملی ستاپ ۱۳ اسفندماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد. رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش با حضور در این مراسم ضمن تشکر از شرکت کنندگان و فعالین این رویداد گفت:

بايد آموزش و پرورش در کشور ما اولويت اول شود. تمام تلاشمان هم بر اين امر بوده است. در این صورت شاهد اتفاقات اثر گذاری مثل اقتصاد پویا، جامعه‌ی سالم و مشارکت پذیر خواهيم بود.
بذر همه‌ی این‌ها در مدرسه کاشته می‌شود؛ لذا باید مسئولین را به یک گزاره دعوت کنیم؛ آن هم اینکه به مدرسه برگردیم. علت بی ثمری دوندگی هایمان از این است که در جایی غیر از مدرسه سرمایه گذاری می کنیم.

وی ادامه داد: کشورهای پیشرفته تمام توان خود را بر مدرسه قرار دادند؛ لذا بازگشت به مدرسه و پذیرفتن مدرسه به عنوان نهادی فرهنگی اجتماعی و ملی که باید دیوارهای آن برداشته شود و راه مشارکت مردم در آن باز شود با حفظ حاکمیت کشور و دولت، مسئله‌ی مهم ما است.

صحرایی افزود: این کارهای خلاقانه‌ شما مایه‌ افتخار است. این اتفاق نشان می دهد که مردم در فهم مسئله آموزش و پرورش از دولت پیشی گرفته‌اند و این اتفاق بسیار مبارکی است.

وزیر آموزش و پرورش ضمن ابراز خشنودی از تلفیق فناوری و آموزش و تاثیر آن در کیفیت آموزشی گفت: در اولين نشست مديران آموزش و پرورش، كشور فرصتی ايجاد خواهيم كرد که تمام برگزیدگان کارشان را در حضور همه‌ی مسئولان آموزش و پرورش ارائه کنند و همان‌جا راه ارتباطی نیز برقرار شود.

وی اظهار کرد: شیوه‌ هزینه‌کرد ما نه با مبانی شرعی و دینی سازگاری دارد و نه با مبانی تعلیم و تربیتی. ما هرچه در سن پايين سرمايه‌گذاری کنیم در سنین بالا آسیب‌های کمتری داریم.
ما غربالگری فشار خون انجام می دهیم در حالی که دانش آموزان دچار چاقی هستند. برای بیکاران و تحصیل کرده های بیکار برنامه ریزی می کنیم درصورتی که نباید درمدرسه بگذاریم دانش‌آموزانمان بی مهارت بار بیایند. دولت ها بايد در هزار روز اول زندگی افراد سرمایه گذاری کنند؛ در این صورت تا ١٨ سال بعد كشوری خواهيم داشت که از متولدين آن سال‌ها قطعا شاهد تحول خواهيم بود.

در نظام آموزشی فعلی افراد دیر وارد بازار کار، تولید و بهره‌وری می شوند

اگر بخواهیم فردی تربیت کنیم که عناصر ملی، مذهبی و هویتی در او شکل بگیرد و حتی دانش آموز تراز سند تحول که رابطه‌ی خود با خودش ، خدا و طبیعت را بیاموزد، باید این آموزش قبل از سن٧ سالگی اتفاق بیوفتد. اگر مدارس خاص موفق هستند چون این آموزش ها را پیش از ٧ سالگی انجام می دهند. اگر ما کاری کردیم که دیپلم به جای ١٨ سالگی به ١۵ سالگی منتقل شود و حتی لیسانس از ٢٢ سالگی به ١٩ سالگی تغییر یابد و این ٣ سال را به قبل از دبستان اختصاص دهیم، قطعا کشور آینده‌ی بهتری خواهیم داشت.

صحرایی تشریح کرد: زمينه اين كار در دولت آقای رئیسی وجود دارد؛ به طوری که ما از چهار سالگی خدمات آموزشی دهیم و فرد از ١۵ سالگی دیپلم داشته باشد تا بتواند در ١٨ سالگی لیسانس داشته باشد و وارد بازار کار شود.

وی در پایان گفت:
اتفاقی که در دنیای معاصر افتاده این است که هم مفهوم یادهی و هم یادگیری دچار تحول شده است.البته دامنه و گستره ی این تحولات در همه جا یکسان نیست.اگر ما در گذشته بمانیم حتما محکوم به شکست هستیم.
ما با دانش آموزانی مواجه هستیم که زیست بومشان با ما خیلی متفاوت بوده است و نظام و ابزار یادگیری آن ها کاملا متفاوت است.
معلمی که سنتی آموزش دیده است نمی تواند به یاددهنده ی نوین تبدیل شود.معلمان ما در نظامی تربیت شده اند که معلم روبه روی آن ها یک معلم کنترلگر بوده است.اما امروز معلمان ما باید نقش یک تسهیلگر را ایفا کند چه بسا فراتر از آن
در دنیایی هستیم که اگر معلم صرفا آموزش دهنده باشد، ابزارهای نوین جای آن را خواهند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=6654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.