به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا و به نقل از پانا،حجتالاسلام علی لطیفی در جلسه وبینار کارگروه برنامهریزی سفارش، توزیع کتابهای درسی و بستههای آموزش با حضور محمد علوی تبار؛ معاون توسعه منابع پشتیبانی، احمدرضا امینی؛ مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی، مدیران کل استانها و اعضای کارگروههای استانی ضمن قدردانی از همکاری استان ها با سازمان گفت: «با توجه به وسعت، تراکم جمعیت بالای دانشآموزان کشور و همچنین تنوع رشتههای تحصیلی، از هم اکنون باید با همکاری سازمان پژوهش برای اتخاذ تمهیدات لازم جهت چاپ کتب درسی برنامهریزی شود؛ چرا که اگر فرایند برنامهریزی ثبت سفارش، تحویل و توزیع صحیح کتب به خوبی صورت نگیرد، در آغاز سال تحصیلی، با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.»
وی در خصوص پیش بینی سازمان پژوهش برای چاپ و توزیع کتب درسی دانشآموزان، افزود: «سازمان پژوهش، تمامی تمهیدات لازم را جهت چاپ و توزیع مناسب کتابهای درسی پیشبینی کرده است؛ به گونهای که در ابتدای سال تحصیلی جدید، کتابهای درسی با کمترین اشکالات به دست دانش آموزان میرسد.»
تخصیص اعتبارات و پشتیبانیهای لازم برای توزیع و ثبت سفارشها
در ادامه محمد علوی تبار؛ معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی اظهار کرد: «تخصیص اعتبارات و پشتیبانیهای لازم جهت توزیع و ثبت سفارشها انجام شده است، به گونه ای که ملاک پرداخت در ثبت سفارش فردی و گروهی نیز قیمت اعلامی در سامانه سیدا است؛ چرا که برخی از کتابها پیش از تخصیص یارانه، با بالاترین سطح قیمت درج شده بود که پس از صدور دستورات حمایتی رئیس جمهوری، قیمت کتب کاهش یافته و برای خانوادهها مناسبتر شده است؛ از این رو والدین به غیر از مبلغ مشخص شده در سامانه، نباید هیچ هزینه دیگری پرداخت کنند.»
وی با تاکید بر اینکه کتابهای درسی در راستای جلوگیری از هر گونه سواستفاده افراد سودجو به غیر از سامانه سیدا به هیچ روش دیگری به فروش نخواهد رسید، تصریح کرد: «استانها باید در صیانت از کتابهای درسی اهتمام ویژه ای داشته باشند و انبارهایی با استانداردهای لازم را در این خصوص تعیین کنند، چرا که اگر به علت نگهداری نامناسب، کتابها آسیب دیده و نیاز به چاپ و ارسال مجدد کتابها باشد، قطعاً کتابها با تأخیر در اختیار دانشآموزان قرار خواهد گرفت و مسئولیت این امر به عهده استانها خواهد بود.»
احمدرضا امینی؛ مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی در پایان ضمن اشاره به عدم اطلاعرسانی کافی درباره سامانه ثبت سفارش کتب درسی به نشانی www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com در استان های کشور خاطرنشان کرد: «بازه زمانی ثبت سفارش کتاب درسی، از مهمترین دغدغههای سازمان است. به طوری که تمامی استانها باید تا ۲۶ خردادماه با تشکیل کارگروه تخصصی، برنامهریزیهای لازم را در خصوص ثبت نام کتب درسی دانش آموزان انجام دهند. کارگروهها نیز میتوانند با استفاده از سامانه سیدا، گزارش لحظه به لحظه ثبت سفارش را به مدیران کل ارائه دهند.»
وی ادامه داد: «زمان ثبت سفارش پایههای ورودی، یعنی اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه از ۵ تیرماه تا ۱۰ شهریورماه و ثبت سفارش پایههای میانی از ۹ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۶ خرداد ادامه خواهد داشت، از این رو باید به مدیران مدارس در خصوص ثبتنام دانش آموزان در سامانه سیدا در اسرع وقت اطلاعرسانی شود تا کتابها با کمترین اختلاف زمانی به مدارس توزیع شود.»
این جلسه پس از پرسش و پاسخ با مدیران کل استانها پایان یافت.
انتهای پیام