• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
8

فرصت ۳ ثانیه ای مشاوران به ازای هر دانش‌آموز

  • کد خبر : 2465
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
فرصت ۳ ثانیه ای مشاوران به ازای هر دانش‌آموز
اصغر باقرزاده، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در صدد تأمین بخشی از کسری نیروی انسانی و توانمندسازی مربیان تربیتی از طریق دوره‌های توانمندسازی هستیم. حدود ۵۰ هزار مربی پرورشی و تربیتی و بیش از ۷۰ هزار مشاور بر اساس قانون احیای امور تربیتی کمبود داریم. نسبت مشاور به ازای دانش آموزان طوری است که هر مشاور فقط می‌تواند سه ثانیه برای هر دانش آموز وقت بگذارد؛ فرصت مراوده خیلی کم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از ایسنا، اصغر باقرزاده در آیین بزرگداشت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی که در کانون فرهنگی و تربیتی آفتاب حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد گفت: موضوع «تربیت» مختص به آموزش و پرورش نیست. تربیت مختص گروه خاصی نیست، بلکه برای همه انسان‌ها و همه اقشار است. تربیت همیشه و همه جا هست، منتها سه جایگاه ویژه دارد که مدرسه، خانواده و رسانه از این جمله است.

وی افزود: آنچه که اکنون احتیاج داریم این است که نقش تربیتی در خانواده‌ها و رسانه‌ها احیاء شود، اکنون با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری، بچه‌ها کامل در مدرسه نیستند و مواجهه مستقیم دانش‌آموزان با مربیان کمرنگ شده است. از سوی دیگر از دانش‌آموزان هم دور شده‌ایم و باید جایگاهی در مواجهه و ارتباط با دانش آموزان ایجاد کنیم و فضاهایی که دانش آموزان در آن حضور دارند را خالی نکنیم.

کمبود ۱۲۰ هزار مربی تربیتی و مشاور در مدارس

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما در صدد توانمندسازی مربیان تربیتی موجود از طریق برگزاری دوره‌های توانمندسازی هستیم گفت: تأمین بخشی از کسری نیروی انسانی در برنامه‌های ماست. حدود ۵۰ هزار مربی پرورشی و تربیتی و بیش از ۷۰ هزار مشاور بر اساس قانون احیای امور تربیتی کمبود داریم.

هر مشاور فقط می‌تواند سه ثانیه برای هر دانش آموز وقت بگذارد

وی افزود: اکنون با توجه به تعداد مشاوران، اگر نسبت مشاور به ازای دانش آموزان را در نظر بگیریم هر مشاور فقط می‌تواند سه ثانیه برای هر دانش آموز وقت بگذارد و فقط یک سلام به آنها بکند؛ فرصت مراوده خیلی کم است و این کسری را باید به مرور طی سال‌ها جبران کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت احیای نقش تربیتی معلمان گفت: باید با تلفیق برنامه‌های پرورشی با برنامه‌های مدارس کمک کنیم معلمان نقش تربیتی خود را بهتر ایفا کنند. پیشنهاد دادیم کتب درسی مبنای مسابقات فرهنگی و پرورشی باشند. استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌های مختلف و فضای مجازی نیز مهم است.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: گروه‌های تربیتی و محتوایی در فضای مجازی خیلی کمرنگ هستند و آنجا هم که هستیم از ذائقه دانش آموزان دوریم. استفاده حداکثری از حضور دانش آموزان در مراسم و برنامه‌های فرهنگی برای ما مهم است. باید نقش دانش آموزان را پررنگ کنیم. این نقش، خودش تربیت ساز و تربیت کننده است.

تقویت روخوانی قرآن ابتدایی‌ها

وی با بیان اینکه  در اداره کل مشاوره و مراقبت‌های از آسیب‌های اجتماعی برنامه‌هایی آغاز و بخشی از مدارس غربالگری شده‌اند و به کمک معاونت متوسطه قصد داریم این کار را فراگیر کرده و هم افزا عمل کنیم گفت: گروه‌های جهادی فراوانی داریم که خوب است از ظرفیت آنها نیز بهره ببریم. همچنین طرحی را برای آموزش روخوانی قرآن دانش آموزان ابتدایی آماده کرده‌اند و تلاش می‌کنیم این برنامه را ظرف دوسال اجرا و روخوانی و صحیح خوانی قرآن را در همه دانش آموزان ابتدایی تقویت کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=2465

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.