• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
13

سرپرست جدید آموزش و پرورش کیست؟

  • کد خبر : 1047
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
سرپرست جدید آموزش و پرورش کیست؟
چهارم شهریورماه ۱۴۰۰ رئیس‌جمهور طی حکمی علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش را به سمت سرپرست این وزارت‌خانه منصوب کرد.

 

علیرضا کاظمی متولد ۱۳۴۴ است. اهل قائن از توابع استان خراسان رضوی و دارای تحصیلات و سوابق گوناگون مدیریتی در عرصه تعلیم و تربیت است. وی در دی ماه سال ۱۳۹۶ از سوی وزیر آمورش‌وپرورش وقت، سیدمحمد بطحائی، به عنوان معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش منصوب شد‌.

‌‌

سوابق علمی

کاظمی تحصیل‌کرده‌‌ی حوزه و دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان است و پیش از سمت معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت‌خانه، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی بوده است. وی علاوه‌بر تحصیلات حوزوی، دارای مدارک مختلف دانشگاهی نیز هست. کارشناسی الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه علوم اسلامی رضوی، کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه فردوسی مشهد  و کارشناسی‌ارشد فقه و مبانی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و هم‌اکنون دانشجوی دکترای مدیریت راهبردی در دانشگاه عالی دفاع ملی است.

‌‌

‌‌‌

سوابق اجرایی و مدیریتی

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش دارای سوابق و فعالیت‌های درخشانی در عرصه تعلیم و تربیت و نیز مسئولیت‌های گوناگون فرهنگی و اجتماعی است. او سابقه ۱۷ ماه حضور فعال در جبهه‌های حق علیه باطل در کسوت روحانیت و طلبگی را در کارنامه خود دارد.

ریاست اداره آموزش‌وپرورش تایباد، از گردانندگان حلقه صالحین در مرکز آموزشی ثامن‌الحجج مشهد، عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد، معاون پژوهش و برنامه‌ریزی منابع انسانی سازمان آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، معاون آموزشی و فرهنگی دانشکده ثامن‌الحجج، رئيس گروه معارف دانشگاه فرهنگیان مشهد و… از مناصب اجرایی علیرضا کاظمی محسوب می‌شوند. آخرین پست سازمانی وی قبل از هجرت به تهران، مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهیدبهشتی مشهد است.

‌‌

‌‌‌

تالیفات

معاون وزیر آموزش‌وپرورش، علاوه‌بر مدارج علمی و قابلیت‌های اجرایی، دارای تألیفات متعدد در زمینه تاریخ و جغرافیای اسلامی است که می‌توان به تألیفاتی چون جغرافیای تاریخی ماوراءالنهر، تأثیر مذهب بر عناصر هنری شام، تحولات فرهنگی و تعلیم و تربیت در قرن پنجم، فتوح اسلامی در مغرب وایبریا، راهبردهای فرهنگی دولت زمینه‌ساز ظهور و روندشناسی انقلاب اسلامی در ۵ مجلد نام برد.

وی همچنین در حال تدوین پایان‌نامه دوره دکترای خود با عنوان راهبردهای ارتقاء ملی در برنامه درس ملی در سند تحول بنیادین است و مقالاتی چون سیر تحول مکاتب در مدیریت استراتژیک و نیز نقد سند تحول راهبردی آموزش و پرورش از منظر مدیریت منابع انسانی را به رشته تحریر در آورده است.

‌‌

‌‌

‌‌

‌‌

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=1047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.