به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رستا، عطیه محمدیفرد؛ علیرضا کاظمی وزیر آموزشوپرورش در سی و هشتمین اجلاس مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور اظهار کرد: این اجلاس با حضور یکهزار نفر از مدیران آموزشوپرورش و راهبران آموزشی با شعار کیفیت و عدالت، دو کلان برنامه رئیسجمهور آغاز شده است.
وی با بیان اینکه رییسجمهور در ۴۰ جلسه تعلیموتربیت شرکت کرده است، افزود: فردی به عنوان رئیسجمهور انتخاب شده است که با ایمانی راسخ و محکم به نظام یاددهی و یادگیری، آغاز تحول در همه ابعاد کشور است و امیدوارم با تلاش و کوشش قدردان این نگاه باشیم.
وی ادامه داد: در سالی که گذشت در آموزش و پرورش با خرده مسائل پیچیدهای مواجه شدیم که تلاش کردیم تا مرتفع کنیم که آغاز آرام و کم دغدغه در مهر گذشته با افزایش نیروی انسانی، موضوع تأثیر معدل، تعیین تکلیف ۳۰۰ هزار معلم در رتبهبندی، گزینش عادلانه، جذب ۱۶۷ هزار نیروی جدید، تأمین نیروی انسانی و ساماندهی خرید خدمات و ورود ۳ هزار نخبه به دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد.
کاظمی اضافه کرد: افزایش ۳۰ درصدی حقوق خدمتگزاران، پرداخت ۶۰ درصدی پاداش پایان خدمت بازنشستگان، پرداخت کامل حقالزحمه مصححان امتحانات، پرداخت بهروز حقالتدریسها و افزایش سهم بودجه عمومی آموزشوپرورش از دیگر اقدامات است.
وزیر آموزشوپرورش با اشاره به دو کلان برنامه اصلی این وزارتخانه گفت: ۷۴۰۰ مسئله در سامانه ساتع در ۷ محور در فضای آموزشی شناسایی شده است تا مدارس جدید و قدیم به این واسطه بهروزرسانی شوند.
وی با اشاره به مشارکت گروههای مردمی در طرح نهضت توسعه عدالت آموزشی در فضاهای آموزشی، تصریح کرد: در همین راستا ۷ هزار گروه مردمی شکل گرفته است که از همه این ظرفیتها استفاده خواهیم کرد. همچنین ۱۴۰۰ فضای ورزشی و بیش از ۱۱۰ هزار کلاس درس در طرح عجمیان در مسیر شادابسازی هستند.
وزیر آموزشوپرورش به اهمیت و ضروت آموزش معلمان و مدیران اشاره کرد و گفت: آموزش معلمان ابتدایی در دستور کار قرار گرفت و معلمان ابتدایی اجتماعات یادگیری را شکل دادند.
وی تأکید کرد: در نظر داریم ضریب نفود رشتههای مهارتی را در مدارس به ۵۰ درصد برسانیم.
کاظمی با اشاره به برنامههای تدوین شده در راستای کنترل آسیبهای اجتماعی، گفت: تقویت هویت دینی و ملی با بهسازی و استفاده از فناوریهای نوظهور در دستور کار تحول در برنامه درسی قرار گرفته است و در این خصوص برنامه درسی را بهروزآوری میکنیم.
پایان پیام/