به گزارش پايگاه خبری تحلیلی رستا، صادق ستاریفرد در آیین انعقاد تفاهمنامه طرح شهید صدرزاده اظهار کرد: بازی، بازوی تربیت است. ای بسا مهمترین بسترساز تربیت است. بازی، فعالیت بدنی و ورزش مهمترین عامل و عنصر برای جلوگیری از مسایل و آسیبهای اجتماعی و بهترین بستر برای کار گروهی و تیمی، اعتماد به نفس، عزت نفس و احساس موثر بودن دانشآموزان است. در دوره کرونا شاهد بودیم که از حیث مسائل اجتماعی گرفتاریهایی ایجاد شد و مسأله اجتماعی شدن دانشآموزان به جهت عدم حضور در مدرسه دچار خدشه شد و هم از حیث یادگیری و هم سلامتی.
معاون تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ورزش و بازی علاوه بر اینکه میتواند بسترساز تربیت اخلاقی و اجتماعی دانشآموزان باشد، به قرارگیری دانشآموزان در موقعیت مناسب یادگیری کمک میکند.
وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه طرح شهیدصدرزاده، گفت: این طرح به نام شهید صدرزاده مزین شده است، شهیدی که برای جامعه معلمان یک الگوست. امروز دانشآموز، بازی دوست دارد و به تربیتبدنی علاقهمند است. حضرت امام فرمودند تربیتبدنی جنبه عملی تربیت است. امروز دانشآموز باید هم از نظر جسمی و هم در عرصه علمی تقویت شود.
ستاریفرد اضافه کرد: در سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش مکلف به ایجاد تنوع در محیطهای یادگیری شده است و در این سند به اردوگاهها، دارالقرآنها و پژوهشسراها اشاره شده است. زمینه حضور دانشآموزان در سایر محیطهای تعلیم و تربیت هم باید فراهم شود.
معاون تربیتبدنی و سلامت گفت: در کانونهای فرهنگی و تربیتی، در اردوگاهها اگر قرار است دانشآموزان حضور داشته باشند، ایجاد فضای ورزشی انگیزاننده است. البته باید به ایجاد فضای ورزشی در مدرسه هم توجه شود و مبتنی بر این راهکار با طرح شهید سلیمانی در سال گذشته ۱۸۸۴ فضای ورزشی درون مدرسهای اعم از زمین چمن، کفپوش، سالن روباز، سالن چند منظوره و ۷۲۱ اتاق ورزش برای مدارس ابتدایی ایجاد شد و این نهضت در سال آینده ادامه خواهد داشت.
وی افزود: ایجاد فضای ورزشی در اردوگاهها ترکیب و تلفیق دو ساحت تربیت زیستی- بدنی و هم عبادی-اخلاقی است.
ستاریفرد ادامه داد: از حجتالاسلام پورثانی و همکاران ایشان در معاونت پرورشی تشکر میکنم که به ورزش دانشآموزان و ایجاد فضای ورزشی در کانونها و اردوگاهها اهتمام دارند.