• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 22 - ذو القعدة - 1446
  • برابر با : Monday - 19 May - 2025
0

مدارس علوم و معارف اسلامی؛ محور تربیت دانش‌آموزان با اعتقادات عمیق اسلامی

  • کد خبر : 8925
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۸:۱۱
مدارس علوم و معارف اسلامی؛ محور تربیت دانش‌آموزان با اعتقادات عمیق اسلامی
در نشست خبری اخیر مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی، با حضور دبیر شورای عالی آموزش و پرورش و نمایندگان مختلف، بر اهمیت این مدارس به عنوان بستری برای تربیت دانش‌آموزان آگاه و معتقد تأکید شد. مدیران با ارائه آمار و دستاوردها، به ضرورت افزایش آگاهی عمومی نسبت به این مراکز آموزشی و امکانات ویژه آن‌ها اشاره کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، نشست خبری مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی با حضور امانی، دبیر شورای عالی آموزش و پرورش، جعفرزاده، دبیر کمیته مدارس علوم و معارف اسلامی، نمایندگان مدارس صدرا، مطهری، جامعه الزهرا(س) و دیگر مدارس غیردولتی معارف اسلامی برگزار شد.

امانی طهرانی در این نشست با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به مدارس علوم و معارف اسلامی گفت: «این مدارس یک موقعیت ملی هستند و باید تلاش کنیم تا شناخت بیشتری از این مدارس، به ویژه در دوره اول متوسطه، ایجاد کنیم تا دانش‌آموزان با آگاهی بیشتری این رشته را انتخاب کنند.»

جعفرزاده، دبیرکمیته مدارس علوم و معارف اسلامی نیز با اشاره به اینکه رشته علوم و معارف اسلامی یکی از رشته‌های نظری است، عنوان کرد: «از اهداف این رشته این است که فارغ‌التحصیلان از اعتقادات عمیق و وسیع اسلامی بهره‌مند شوند.» او همچنین به وجود ردپای این مدارس در راهکارهای مختلف سند تحول بنیادین اشاره کرد و افزود: «راهکار ۱۵.۱ به تدوین منابع انسانی مبتنی بر جهان‌بینی اسلامی و راهکار ۱۵.۲ به تقویت و منزلت علوم انسانی پرداخته است.»

وی در ادامه با ارائه آماری از تعداد مدارس علوم و معارف اسلامی گفت: «در حال حاضر ۲۱۹ دبیرستان در این حوزه وجود دارد که شامل ۱۱۳ مدرسه صدرا، ۲۹ مدرسه مطهری و ۵۰ مدرسه دولتی است. همچنین ۶ مدرسه مربوط به جامعه الزهرا(س) و ۹ مدرسه غیردولتی نیز در این حوزه فعال هستند.»

فرخ، نماینده مدارس مطهری، در این نشست با اشاره به تاریخچه تأسیس این مدارس گفت: «رشته علوم و معارف اسلامی در سال ۶۳ به پیشنهاد آیت‌الله کاشانی و با حضور مدارس شهید مطهری تاسیس شد. ما در این مدارس سعی داریم تا استعدادهای ویژه در حوزه معارف اسلامی را کشف و پرورش دهیم.»

کبیری، مسئول مدارس هدی، نیز به تأسیس مدارس جامعه الزهرا(س) قم اشاره کرد و گفت: «این مدارس از سال ۱۳۶۸ فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر از مسئولین کشور از فارغ‌التحصیلان این مدارس هستند.»

سعیدی‌نژاد، نماینده دفتر پشتیبانی از مدارس دولتی، نیز در این نشست اظهار داشت: «در بحث حکمرانی کشور در مسائل فرهنگی، نیاز داریم که دانش‌آموزان به سمت علوم و معارف اسلامی هدایت شوند، در حالی که تنها حدود نیم درصد از نهمی‌ها به این سمت هدایت می‌شوند.»

حجت‌الاسلام و المسلمین مقیمی، نماینده مدارس صدرا، با اشاره به اهمیت مدارس اختصاصی علوم انسانی گفت: «مدارس علوم انسانی یکی از بهترین راهکارها برای حل مشکلات کشور هستند و ما مفتخریم که در سازمان تبلیغات به آموزش و پرورش کمک می‌کنیم.»

در پایان این نشست، امانی با تأکید بر امنیت فضای مدارس علوم و معارف اسلامی و امکانات بالای این مدارس نسبت به شهریه پایین، از اصحاب رسانه خواست تا در آگاه‌سازی جامعه نسبت به این مدارس تلاش کنند.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=8925

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.