• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - ذو القعدة - 1446
  • برابر با : Saturday - 17 May - 2025
0

ما در کانون‌های ارزیابی معلمان به دنبال کسانی بودیم که عاشق معلمی باشند

  • کد خبر : 8895
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۷:۴۱
ما در کانون‌های ارزیابی معلمان به دنبال کسانی بودیم که عاشق معلمی باشند
وزیر سابق آموزش و پرورش با اشاره به تحول در نظام ازریابی معلمان در دولت شهید رئیسی تأکید کرد: ما در کانون‌های ارزیابی، به دنبال کسانی بودیم که عاشق معلمی کردن باشند، نه کسانی که تنها برای فیش حقوقی سر کلاس بروند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رستا، رضامراد صحرایی وزیر سابق آموزش و پرورش در مراسم «معلمانه‌های شهید جمهور» با تجلیل از شخصیت شهید آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: شهید رئیسی همچون شیشه عطری بود که پس از شکستن، عطر وجودش همه‌جا را فرا گرفت. بی‌شک هیچ‌کس همانند رهبر معظم انقلاب نتوانسته ویژگی‌های این مرد بزرگ را تبیین کند.

وی با اشاره به برجسته‌ترین ویژگی شهید رئیسی گفت: اخلاص این شهید بزرگوار، به کارهای او برکت می‌بخشید و آنچه تاکنون کمتر به آن پرداخته شده، وجه علمی و تربیتی ایشان به عنوان یک معلم بود.

صحرایی همچنین به تالیف کتاب خود با عنوان ۵۰۶ روز خدمت در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در این کتاب، دستاوردهایی ذکر شده که فراتر از اقدامات اجرایی آموزش‌وپرورش هستند. به‌عنوان نمونه، نظریه راهبردهای قطعی تأثیر امتحانات نهایی در ورود به دانشگاه، که نقطه پایانی بر نظریه مرگ مدرسه بود و مرجعیت تربیت را به مدرسه، کتاب درسی و معلم بازگرداند؛ در حالی که پیش از این، این سه عنصر در فرآیند تربیت نقش چندانی نداشتند.

وی قانون رتبه‌بندی معلمان را نیز از دیگر دستاوردهای مهم دولت سیزدهم برشمرد و گفت: پس از ۱۲ سال، در دولت شهید رئیسی، میان دولت و مجلس در این زمینه همفکری و هم‌افزایی شکل گرفت.

وزیر سابق آموزش و پرورش، همچنین به اصلاحات بنیادین در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: کیفیت‌بخشی به این دانشگاه، یکی از اولویت‌های اصلی بود. در حالی که طی ۱۰ سال گذشته تنها ۳۰۰ استاد هیئت علمی جذب شده بودند، در دوره کوتاه دولت شهید رئیسی، ۱۰۰۰ استاد جذب شدند و برنامه‌ریزی برای جذب ۲۵۰۰ استاد نیز انجام شده بود.

در پایان، صحرایی به تحول در نظام گزینش معلمان اشاره کرد و گفت: نظام گزینش در دولت شهید رئیسی متحول شد؛ ما در کانون‌های ارزیابی به دنبال کسانی بودیم که دارای خلق‌وخوی معلمی، ذات معلمی و علاقه قلبی به تربیت باشند؛ کسانی که معلمی را نه برای فیش حقوقی، بلکه برای عشق به آموزش و پرورش انتخاب کرده باشند. اگر امروز برخی از سخت‌گیری‌ها در گزینش مطرح می‌شود، باید گفت قانون در این زمینه روشن و راهگشاست.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=8895

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.