• امروز : شنبه - ۱۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 30 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
2

شهادت رئیس‌جمهور به مکتب خدمت مخلصانه و بی‌منت تبدیل شد

  • کد خبر : 7292
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۱
شهادت رئیس‌جمهور به مکتب خدمت مخلصانه و بی‌منت تبدیل شد
وزیر آموزش و پرورش در مراسم سوگواری شهادت آیت‌الله رئیسی گفت: امروز که او در میان ما نیست؛ شبیه حاج قاسم که با شهادتش به یک مکتب و تفکر تبدیل شد، ایشان هم به سردمدار تفکر خدمت مخلصانه‌ و بی‌منت تبدیل شد. تفکری که می‌گوید هرکسی مخلصانه خدمت کند، خدا به او و خدمتش برکت می‌دهد؛ این تفکر یعنی همان «ان تنصرالله ینصرکم.» با یادآوری آن‌که رئیس جمهور محبوب و فقید ما، خود معلم و استاد دانشگاه بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، سرویس تربیت معلم، حنانه توکلی‌زاده؛ مراسم سوگواری شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان در مرکز شهدای مکه دانشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد. در این مراسم رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، با عرض تسلیت به مناسبت شهادت‌ آیت‌الله رئیسی گفت:

آیت‌الله رئیسی برای نخستین‌بار، «هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان» را تشکیل داد و از آن زمان به بعد، اتفاقاتی که در دانشگاه رقم خورده است، ماحصل همان هيئت امناست. علاوه بر این، به تصویب «مجموعه سياست‌های کیفیت‌بخشی دانشگاه فرهنگیان» کمک کردند. در حقیقت این دو اقدام، منجر به تغییر ریل در دانشگاه فرهنگیان شد. آن‌چنان که اقداماتی رقم‌خورده در این دوسال دانشگاه فرهنگیان، چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی، قابل قیاس با همه‌ی اتفاقاتی است که از زمان تاسیس دانشگاه به وقوع پیوسته است.

مبادا معلمی انتخاب شود که روز قیامت نتوانم پاسخ دهم

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی، بر تربیت معلم تاکید ویژه‌ای داشت. ایشان بارها در ابتدا و انتهای بحث‌ها، به بنده تذکر می‌دادند و می‌پرسیدند که در انتخاب و گزینش معلمان، آن دقتی که باید را لحاظ می‌کنید؟ بنده عرض می‌کردم که تمام اهتمام ما بر همین امر است. سپس پاسخ می‌دادند که «مبادا معلمی انتخاب شود که نتوانم روز قیامت جواب بدهم؛ فردی که شما انتخاب می‌کنید، همان انتخاب من است.»

وی افزود: آیت‌الله رئیسی قول داده بود که رتبه‌بندی اجرا شود که با تمام موانع انجام شد. علاوه بر این، معلمان نمونه برای اولین بار در امسال بود که با رئیس جمهور دیدار کردند و از ایشان جوایزشان را دریافت کردند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: درمورد کنکور که به یک چالش بزرگ برای کشور تبدیل شده بود و از نظر برخی مسئله‌ای لاینحل به نظر می‌آمد. همگی شاهد آن بوده‌ایم که چندنفر از نامزدهای ریاست جمهوری در دوره‌های گذشته دغدغه‌ی حل مسئله‌ی کنکور را داشتند. اما مسئله این است که باید از حفظیات فاصله بگیریم و به سمت مفاهیم برویم. بچه‌ها باید چیزی را یاد بگیرند که به دردشان بخورد.
با همین هدف خیلی‌ها آمدند و رفتند و کسی نتوانست آن را حل کند. حذف تدریجی کنکور به دو دولت ابلاغ شد و هیچ‌کدام نتوانستند آن را اجرایی کنند؛ البته نه این‌که نخواهند، بلکه به علت پیچیدگی کار، تحققش میسر نمی‌شد.

وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی این موضوع را در شورای انقلاب فرهنگی تصویب کرد و سال گذشته در آموزش و پرورش، بخش اول آن اجرا شد و سال آینده هم بخش سوم آن اجرا خواهد شد. اولین پیامد این اتفاق، راه‌یابی دانش‌آموزان مناطق محروم به بهترین دانشگاه‌ها، نه بر اساس شرکت در کلاس‌های کنکوری، که مبتنی بر استعداد و تلاش آن‌ها بود.

قاب ماندگار از رئیس جمهور، برای آموزش و پرورش

صحرایی تاکید کرد: دهم اردیبهشت‌ماه، با حضور رئیس جمهور فقید، یکی از قاب‌های ماندگار آموزش و پرورش کشور ثبت شد. ایشان آن روز وقت خود را به تجلیل از چندصدهزار معلم، اختصاص دادند.
انتهای جلسه، رئیس محترم دانشگاه فرهنگیان خود را به ایشان رساند و برای بدرقه و همین‌طور اطلاع‌رسانی برخی از مشکلات در رابطه با فضای آموزشی دانشگاه به نزد ایشان رفت. بازخورد آیت‌الله رئیسی به این موضوع در زمان اندکی حاصل شد و دستور ترتیب جلسه‌ای در همان لحظه را دادند و گفتند که به همراه من به دفتر ریاست جمهوری برود.

وی ادامه داد: شهید رئیسی درخصوص اساتید دانشگاه فرهنگیان، خاطرنشان کردند که انتخاب اساتید باید گزینش‌شده باشد، چرا که هدف، تربیتِ معلم است و از این بابت، این مسئله ضرورت دارد. همه خوب هستند ولی برای تربیت معلم، باید آن‌چه متناسب است، انتخاب شود. شاید استادی برای دانشگاه‌های دیگر مناسب باشد، اما برای دانشگاه فرهنگیان خیر. بسیار تاکید داشتند که در دانشگاه تربیت معلم، چه در جایگاه استاد و چه کارمند، کسانی باید پذیرش شوند که جزو بهترین‌های کشور، به‌ویژه از نظر اخلاقی و دینی باشند.

صحرایی در خصوص املاک واگذار شده به دانشگاه فرهنگیان گفت: هر مسئله‌ای که پیش آمده بود همان‌جا رفع شد و سی‌ مِلک به دانشگاه فرهنگیان تعلق گرفت. شهید فرمودند که این سی مِلک را همین الان تعیین تکلیف کنید. ما هم همان‌جا به توافق رسیدیم. همین‌طور ده‌روز فرصت دادند که مکان‌های دیگری را که بلااستفاده‌ و مناسب دانشگاه هستند، به معاون حقوقی ایشان معرفی کنیم. این موضوع خاطره‌ای شد که از ذهن ما نمی‌رود و امیدواریم مشکل دانشگاه را دوستان با پیگیری حل کنند.

او یک معلم بود

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز هم که او در میان ما نیست؛ اما شبیه به حاج قاسم که با شهادتش به یک مکتب و تفکر تبدیل شد، ایشان هم به سردمدار تفکر خدمت مخلصانه‌ی بی‌منت تبدیل شد. تفکری که می‌گوید هرکسی مخلصانه خدمت کند، خدا به او و خدمتش برکت می‌دهد
؛ این تفکر یعنی همان «ان تنصرالله ینصرکم.»
با یادآوری آن‌که رئیس جمهور محبوب و فقید ما، خود معلم و استاد دانشگاه بود.

شاگرد به استادش پیوست

صحرایی گفت: ایشان به غایت به شهید بهشتی علاقه داشت. هر از چندی ذکر خیر شهید بهشتی را پیش می‌کشیدند. می‌فرمودند در محضر شهید بهشتی، من شاگردی بیش نبودم. حال امروز شاگردی به استاد پیوسته است. هردو شهید، هردو مجاهد، هردو نستوه و هردو مخلص؛ که امام می‌فرمایند:« شهادت هنر مردان مخلص خداست.»

وی در پایان گفت: ما امروز ناخشنودیم که او را از دست داده‌ایم. این مسئله هم طبیعی است؛ سراسر کشور عزادار این خادم بزرگ ملت است و البته که حیف بود این مرد بزرگ، سرانجامی جز شهادت نصیبش شود. ای کاش دیرتر و دورتر اتفاق می‌افتاد اما مبارکش باشد. مزد اخلاص و معامله‌اش با خدا را گرفت و حال آن‌چه برای ما جا گذاشته است، پیروی از راه اوست.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=7292
  • نویسنده : حنانه توکلی زاده
  • منبع : رستا
  • 564 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.