به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از ایرنا،حسین تاریخی درباره محصورشدن تربیت دانش آموزان درکتاب های درسی گفت: سبد برنامه هایی که در کنار کتاب های درسی درمحیط مدرسه می تواند قرار گیرد، باید به شدت تقویت شود.
وی ادامه داد: سبد برنامه درسی باید در حوزه های اوقات فراغت، حرفه و مهارت آموزی و مسائل معرفتی متنوع باشد، تلقی اینکه مسیر انتقال محتوا به دانش آموز فقط از طریق کتاب درسی صورت می گیرد، در واقع یک اشتباه است.
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خاطرنشان کرد: اتحادیه در این راستا تجربه برگزاری مدرسه انقلاب را دارد که در واقع جشنواره ای برای روایت گری رویدادهای انقلاب است که دانش آموزان ۲ هفته درگیر این فعالیت ها می شوند.
تاریخی یادآورشد: قالب برنامه مدرسه انقلاب شکل فرهنگی دارد و دانش آموزان در این برنامه ها بیشترین ارتباط را با مفاهیم انقلاب اسلامی برقرار می کنند. در واقع دانش آموزان وقتی مجبور شوند که برگزارکننده یک برنامه باشند، مجبور می شوند که به محتوا مسلط شوند.
وی افزود: محتوای دریافتی دانش آموزان نباید تنها در حافظه داخلی آنها باشد تا بخواهند فقط اطلاعات را در برگه امتحانی مکتوب کنند، دانش آموزان باید در میدانی قرار گیرند که محتوای دریافت شده را بتوانند برای دیگران ارائه کنند.
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان یادآورشد: اتفاقاتی که برای دانش آموزان منتقل کننده احساس مثبت به خود است، باید تقویت شود.
تاریخی عنوان کرد: با نگاه به تجارب سایر کشورها متوجه می شویم که نباید نسبت به متون کتاب درسی با چنین جدیت و سختگیری برخورد کرد.
تدوین ۴۰کتاب در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب با ادبیات دانش آموزی
وی همچنین درباره اقدامات اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در شناخت بیشتر دانش آموزان از بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: اتحادیه ۴۰ جلد کتاب در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب با زبان دانش آموزی متناسب با نیازهای دانش آموزان درمواجهه با متن بیانیه گام دوم منتشر کرده است.
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان افزود: این کتابها ترکیبی از متن، تصویر و صوت است که همه در یک کتابچه با ادبیات دانش آموزی جمع آوری شده است.
تاریخی ادامه داد: درواقع مفاهیم پیچیده در بیانیه گام دوم انقلاب با ادبیات دانش آموزی نوشته شد.
انتهای پیام/