• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
0

رقابت هفت هزار دانشجومعلم در یازدهمین جشنواره روش تدریس برتر

  • کد خبر : 8051
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
رقابت هفت هزار دانشجومعلم در یازدهمین جشنواره روش تدریس برتر
میرمعینی، دبیر اجرایی جشنواره تدریس برتر گفت: یازده سال این جشنواره تعطیل بود، امسال دومین سال است که این جشنواره مجددا برگزار می‌شود. قریب به هفت هزار نفر در ۱۸ رشته تحصیلی و دو رشته ویژه روش تدریس قرآن و هوش مصنوعی شرکت کرده اند و از ۶۵ نفر برگزیده‌ی کشوری تقدیر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، حنانه توکلی‌زاده،اختتامیه یازدهمین جشنواره‌ روش تدریس برتر ویژه‌ی دانشجومعلمان، به میزبانی استان تهران و‌ در باغ موزه‌ی دفاع مقدس برگزار شد. در این ‌جشنواره که با هدف شناسایی برترین الگوهای تدریس برنامه‌ریزی شده بود، هفت هزار دانشجومعلم از سراسر کشور به رقابت پرداختند و از ۶۵ برگزیده‌ی کشوری تقدیر شد.

کامران میرمعینی، دبیراجرایی جشنواره تدریس برتر درخصوص این جشنواره گفت: امسال شرایط بهتری را نسبت به سال گذشته داشتیم. یازده سال این جشنواره تعطیل بود، امسال دومین سال این جشنواره است که بعد از تعطیلات طولانی برگزار می‌شود و به وضوح شاهد رشد کمی و کیفی این جشنواره هستیم . قریب به هفت هزار نفر در ۱۸ رشته تحصیلی و دو رشته ویژه روش تدریس قرآن کریم و کاربرد هوش مصنوعی در آموزش شرکت‌ کرده‌اند.

باید به دانش‌آموزان عرق به وطن بیاموزیم

رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان ضمن تقدیر و‌ تشکر از برگزیده‌های این جشنواره گفت: یکی از دغدغه‌های وزارت آموزش و پرورش، آموزش معلمان است. دانشگاه فرهنگیان از سال‌ها پیش جشنواره الگو‌های برتر را با هدف شناسایی الگوهای برنامه‌ریزی کرده است. هیچ روش تدریسی، به خودی خود خوب یا بد نیست. جنس، فرهنگ و مدل فکری آدم‌ها در حال تغییر است. با این وجود روش تدریس یکسانی برای همه و‌ در زمان های مختلف نمی توان داشت.وی تاکید کرد: تدریس برتر فقط آموزش نیست، ما تکالیف سنگینی داریم. تاثیری که دانش‌آموز از شما می‌گیرد امکان ندارد از والدین و بستگان بگیرد. بنابراین در کنار تدریس برتر باید به دانش آموزان ‌اخلاق، احترام‌گذاشتن، سلام کردن، عرق به وطن ‌و‌ احترام ‌به خاک کشور را بیاموزیم.متاسفانه خیلی از این موارد را یاد ندادیم. شخصیت فرد دست شما معلمان است و‌ هیچکس جز شما نمی‌تواند به این اندازه اثرگذار باشد.

مرجع کسب اطلاعات سیاسی دانش آموزان باشید

برزویی گفت: دانشجومعلمین عزیز، شما باید جریان شناسی سیاسی نسبت به مسائل روز داشته باشید. درمورد مسائل اجتماعی اطلاعات کاملی داشته باشید تا بتوانید سوالات دانش آموزان را پاسخ دهید. دانش‌آموزان نسل جدید بابت تهاجمات مختلف از بسترهای غلطی اطلاعات کسب می‌کنند. نقش معلم اینجا پررنگ می شود.

ایران قوی با تربیت معلم قوی ممکن است

ریاست دانشگاه فرهنگیان گفت: رهبری چندین بار موضوع ایران قوی را مطرح‌ می‌کند. امکان ندارد ایران قوی بدون داشتن معلم قوی داشته باشیم و معلم قوی با وجود تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان امکان پذیر است.باید به معلم پرداخت.کشورهایی موفق هستند که به معلم ‌توجه کردند. تمام تلاش من و همکارانم این است که یک تربیت معلم قوی ایجاد کنیم و معلم قوی تربیت کنیم.

وی افزود:درحال جذب نخبه ها هستیم و با ورود نخبه ها همه چیز خود به خود ساخته می شود.چون در تمامی زمینه ها نخبه هستند.تمام تلاش مجموعه‌ی ما این است که بتوانیم دانشگاه فرهنگیان را به جایگاه لازم برسانیم.یکی از وظایف اصلی دانشگاه فرهنگیان رفع چالش‌های آموزش و پرورش است.دانشگاه فرهنگیان باید بازوی قدرتمند آموزش و‌پرورش باشد و بتواند تمام مسائل را حل کند. من حمایت ویژه‌ای برای حل مسائل آموزش و پرورش به کارخواهم برد.

ایده های تولید شده در این جشنواره باید در اختیار تمام دانشجومعلمان و‌ معلمان قرار گیرد

وحید عالمیان، معاون امور دانشجومعلمان درخصوص اهداف برگزاری جشنواره گفت: این جشنواره فرصتی برای دانشجومعلمان و اساتید ایجاد می‌کند تا آخرین رویدادها و‌مقالات علمی روز دنیا را مطالعه و‌ اجرا کنند.
همینطور شناسایی دانشجومعلمان مستعد و ممتاز از اهمیت دیگر جشنواره است که بتوانیم از توانمندی‌های این دانشجویان درجاهای مختلف استفاده کنیم. باید مرکزی برای نوآوری و‌خلاقیت ایجاد کنیم که ازاین دانشجویان نهایت بهره را ببریم و قطعا شناسایی این دانشجومعلمانی که خاص و ویژه هستند از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: این جشنواره فرصت و‌ بستری ایجاد می‌کند تا بتوانیم ایده‌ها و تجربیات را از نظر علمی و آموزشی تبادل کنیم و به نقد بگذاریم. آنچه دانشجومعلمان در این جشنواره یاد می‌گیرند حتی ممکن است در کلاس درس و یا دوره های کارورزی هم یاد نگیرند. عملا در فضای دانشگاه فرهنگیان بستر مناسبی برای یاددهی یادگیری شکل گرفته است . ما باید برنامه ریزی لازم را در جهت اشتراک‌گذاری این ایده‌ها با دانشجومعلمان دیگر و‌همینطور معلمان باسابقه داشته باشیم.

معلم جایگزینی ندارد

محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن تبریک‌ جهت شرکت در این جشنواره‌ی معلمانه گفت:تنها چیزی که هوش مصنوعی اعلام کرده جایگزینی ندارد، معلم است.
اگر بنابر آموزش باشد، همین الان هم‌ هوش مصنوعی جایگزین‌ معلم شده اما آنچه مهم است تربیت دانش‌آموزان است و ما اگر با نگاه تربیتی به نقش و‌جایگاه معلم ‌نگاه کنیم به هیچ عنوان هوش مصنوعی جایگزینش نخواهد شد.البته استفاده از فناوری به عنوان یک اصل در نظام آموزشی ما مهم است که باید به آن توجه کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=8051
  • نویسنده : حنانه توکلی‌زاده
  • منبع : رستاخبر
  • 103 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.