• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
0

دولت به نفع دانشجومعلمان اقدام کند/مشکل کسورات دانشجومعلمان تنها با سرانه‌ی دولتی رفع می‌شود

  • کد خبر : 8118
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴
دولت به نفع دانشجومعلمان اقدام کند/مشکل کسورات دانشجومعلمان تنها با سرانه‌ی دولتی رفع می‌شود
وحید عالمیان، معاون امور دانشجومعلمان در گفت‌وگو با رستا: اگر دولت به ازای هر دانشجومعلم به دانشگاه فرهنگیان سرانه مالی دهد، دانشگاه فرهنگیان حتی به ریالی برای کسر از حقوق دانشجومعلمان احتیاج پیدا نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا؛ سرویس تربیت معلم، حنانه توکلی‌زاده،دانشگاه فرهنگیان جهت تامین بودجه اختصاصی خود به ناچار مبالغ ثابتی را از حقوق دانشجومعلمان کسر می‌کند که در مقایسه با سایر دانشگاه‌های دولتی مقدار قابل توجهی است. این در حالی است که دانشگاه‌های دولتی به ازای هر دانشجو و جهت تامین رفاهیات و‌ موارد مختلف سرانه‌ای از دولت دریافت می‌کنند.

رجبعلی برزویی رئیس دانشگاه فرهنگیان در خصوص نحوه‌ی کسورات دانشگاه فرهنگیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا گفت: ‎این کار، قوانین و ضوابط خود را دارد، اصل این موضوع قانون مجلس است و هزینه ای که دریافت می‌کنیم حدودا ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه واقعی است که دانشگاه تامین می‌کند.

‎وی ادامه داد: دولت بابت این هزینه‌ها هیچ مبلغی را به ما پرداخت نمی‌کند و موظفیم که از دانشجو معلمان هزینه را کم کنیم و این عدد در طول سال تقسیم می‌شود. این کسورات صرف امکانات خوابگاهی، رفاهی، برنامه‌های رفاهی و فرهنگی می‌شود که همه در قانون مجلس پیش بینی شده است.

دریافت سرانه‌ی دولتی، تنها راه‌حل مشکل کسورات دانشجومعلمان

‎وحید عالمیان، معاون امور دانشجومعلمان در گفت و‌گو‌با خبرنگار رستا درخصوص رفع مشکل کسورات گفت: بحث کسورات، موضوع پیچیده‌ای است که بخش عمده‌ای از آن تحت نظر آموزش و پرورش است. اگر دولت به ازای هر دانشجومعلم به دانشگاه فرهنگیان سرانه‌ی مالی دهد، دانشگاه فرهنگیان حتی به ریالی برای کسر از حقوق دانشجومعلمان احتیاج پیدا نمی‌کند.

وی تاکید کرد: اگر وزارت علوم و مجلس مصوب کنند که با توجه به شرایطی که دانشگاه فرهنگیان دارد، سرانه‌ای مثل دیگر دانشگاه‌های دولتی به ازای خوابگاه و غذا تعلق گیرد، حقوق دانشجومعلمان مشمول کسورات نخواهد شد.

عالمیان افزود:دانشگاه فرهنگیان وقتی منبع درآمدی ندارد چاره‌ای جز این‌ کار ندارد. این ‌مسئله باید در هیئت دولت و‌ مجلس مصوب شود. دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه استراتژیک‌ است. ما باید امکانات را برای دانشجویانمان فراهم کنیم، اما با چه اعتبار و درآمدی؟ مسئله باید ریشه‌ای حل شود و جز با دریافت سرانه رفع نمی‌شود.

موضوع کسورات دانشگاه‌ فرهنگیان سال‌هاست مورد بحث و چالش است، اما اقدام موثری در راستای حل آن نشده است. با توجه به نزدیکی به زمان تقدیم لایحه بودجه، به نظر می‌رسد که باید مطالبه اختصاص بودجه لازم برای دانشگاه فرهنگیان درنظر گرفته شود تا حق دانشجومعلمان ضایع نشود.

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=8118
  • نویسنده : حنانه توکلی‌زاده
  • منبع : رستاخبر
  • 255 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.