به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، پیشنویس نسخه ترمیمیافته سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در گزارشی کارشناسی مورد بازخوانی و ارزیابی انتقادی قرار گرفته است.
این نسخه، با وجود تلاشهای صورتگرفته برای ترمیم و بهروزرسانی، در حوزههایی چون نسبتسنجی با گفتمان انقلاب اسلامی، عدم انطباق با سیاستهای کلان کشور، بیتوجهی به جایگاه دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم و گسترش رویکردهای غیربومی، با چالشهای قابل توجهی روبهروست.
گزارش پیشرو با رویکردی تحلیلی، مسائلی همچون غفلت از تجربههای یک دهه اخیر، ابهامات مفهومی، نادیدهگرفتن اقتضائات بومی و تأثیرپذیری از اسناد بینالمللی نظیر ۲۰۳۰ را مورد توجه قرار داده و پیشنهادهایی برای ارتقاء کیفی سند ارائه کرده است.
تهیه و تنظیم: معاونت سیاستورزی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان