• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
2
پزشکیان در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم:

باید درباره تاثیر معدل بر کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی صحبت کنیم

  • کد خبر : 7962
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
باید درباره تاثیر معدل بر کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی صحبت کنیم
مسعود پزشکیان:عدالت ارزیابی علم است .اینکه من که در یک روستا درس می‌خوانم و کسی که در شمال تهران در یک مدرسه خوب درس می خواند رقابت کند، عادلانه است؟باید معیاری بگذاریم که رقابت عادلانه باشد. در امکانات نابرابر رقابت معنی ندارد. ما باید کاری کنیم که اگر قرار است رقابت باشد در شرایط برابر با هم رقابت کنیم. این شرایط برابر از نظر معلم، کلاس، محیط و خانواده باید دیده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا،مسعود پزشکیان در اولین گفت وگوی تلویزیونی خود با مردم گفت: در آموزش و پرورش ما مشکل زیاد داریم. قابل قبول نیست که در کشور یکی که امکان ندارد و پول ندارد در مدرسه ای بچه اش را ببرد که آموزش مناسب نبیند. چرا ما مدارس این چنینی داریم؟ این به هیچ وجه از نظر عدالت و انسانی درست نیست و در کشورهای اروپایی هم این چنین کاری نمی‌کنند.من در شورای عالی انقلاب فرهنگی آنچه که بر سر خودمان آمده بود را گفتم.

پزشکیان ادامه داد: ما به تهران آمدیم همسرم درس می خواند من هم درس می خواندم نمی توانستیم بچه مان را در یک مدرسه ای بنویسیم که آموزش درست و حسابی ببینید ما هر دو تخصص و فوق تخصص می گرفتیم اما نمی‌توانستیم بچه مان را در مدرسه ای بگذاریم که از تحصیلات خوب برخوردار شود الان این وضعیت برای همه مردم است.

رییس جمهور درباره بحث کنکور و تاثیر قطعی معدل در کنکور گفت: این را باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی صحبت کنیم. عدالت ارزیابی علم است اینکه من که در یک روستا درس می‌خوانم و کسی که در شمال تهران در یک مدرسه خوب درس می خواند رقابت کند، عادلانه است؟ زمانی که من درس می خواندم اگر این قانون بود نمی توانستم پزشک شوم. به هر دلیلی من یک مدت نتوانستم درست بخوانم اصلا نگاه من عوض شد اما اگر این وضعیت بود من در این رشته نمی توانستم درس بخوانم. باید این کار را کنیم و معیاری بگذاریم که رقابت عادلانه باشد. در امکانات نابرابر رقابت معنی ندارد. ما باید کاری کنیم که اگر قرار است رقابت باشد در شرایط برابر با هم رقابت کنیم. این شرایط برابر از نظر معلم، کلاس، محیط و خانواده باید دیده شود.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=7962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.