• امروز : شنبه - ۱۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 30 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
1

الزام طرح سنجش سواد قرآنی برای تمام ورودی های دانشگاه فرهنگیان

  • کد خبر : 7339
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۰۵
الزام طرح سنجش سواد قرآنی برای تمام ورودی های دانشگاه فرهنگیان
طرح سنجش سواد قرآنی براساس آیین نامه توسعه فرهنگ قرآنی طبق مقررات، برای تمامی ورودی های دانشگاه فرهنگیان الزامی بوده و هم اکنون در پردیس های سراسر کشور درحال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، فاطمه فیاضی، سرویس تربیت معلم:
طرح سنجش سواد قرآنی براساس آیین نامه توسعه فرهنگ قرآنی و با هدف افزایش سواد قرآنی دانشجو معلمان، کارکنان و اساتید دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود.

طبق آیین نامه ی اجرایی، علت این طرح استناد به سندتحول بنیادین و تاکید این سند بر شکوفایی فطرت گرایی است. همانطور که درراهکار۳_۱ سند صراحتا به وظیفه نظام آموزشی در تحقق سواد قرآنی چه دربین دانش آموزان و چه در بین معلمین و اساتید تاکید شده است.

مخاطبین این طرح می‌توانند در ابتدای نیمسال اول یا دوم یکی از سال‌های دوران تحصیل و یا تدریس در این طرح ثبت نام کنند و بلافاصله بعد از ثبت نام تا پایان آن نیم سال فرصت دارند این دوره را با موفقیت به پایان برسانند.

آموزش، ارزيابي و تعيين سطح سواد قرآني هر يک از دانشجو معلمان در چهار محور روان خواني چهار جزء اول قرآن کريم، حفظ جز ۳۰ قرآن کریم،فصيح خواني عبارات و اذکار نماز و درك معنا و تدبر در پيام هاي قرآني منتخب (جزء اول تا چهارم و سي ام)انجام مي گيرد .

طرح سنجش سواد قرآني دانشجو معلمان در دو بخش آزمون شفاهي و آزمون كتبي به عمل مي آيد، که آزمون هاي شفاهي مجموعاً ۱۴۰ امتياز (۷۰ درصد)و آزمون كتبي۶۰ امتياز (۳۰ درصد)از مجموع ۲۰۰ امتياز را به خود اختصاص مي دهند؛و حد نصاب قبولي نمره ۱۶۰ امتياز (۱۶ نمره)مي باشد.

امتياز نهايي شركت كننده با امضا و تأييد ارزياب، در پرونده دانشجومعلم ثبت مي گردد و به منزله كارنامه سواد قرآني وي قابل مراجعه در مراحل بعدي است.

لازم به ذکر است که به افرادی که جزء سی را به طور کامل حفظ کرده باشند ۳۰ تا ۵۰ ساعت ضمن خدمت موثر در رتبه‌بندی آموزش و پرورش نیز تعلق خواهد گرفت.

طبق مقررات، این طرح برای تمامی ورودی ها الزامی بوده و هم اکنون در پردیس های سراسر کشور درحال اجرا است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=7339

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.