• امروز : شنبه - ۱۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 30 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
2

از حل چالش کسورات تا تعیین و تکلیف وضعیت مدرسان دانشگاه فرهنگیان/آن‌چه در آخرین جلسه‌ی هیئت امنای این دانشگاه گذشت

  • کد خبر : 7408
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
از حل چالش کسورات تا تعیین و تکلیف وضعیت مدرسان دانشگاه فرهنگیان/آن‌چه در آخرین جلسه‌ی هیئت امنای این دانشگاه گذشت
رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: حدود سی مصوبه در آخرین جلسه‌ هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان در دولت سیزدهم، برگزار شد. مصوباتی که بسیاری از برنامه‌ها و سیاست‌های دانشگاه را می‌توان در آن تدوین کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، سرویس تربیت معلم، حنانه توکلی‌زاده؛ رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان از برگزاری سی‌ونهمین جلسه‌ی هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: این جلسه، چهارمین نشست هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان در دولت سیزدهم بود. نشستی که نخستین نوبت آن، برای اولین بار در تاریخ، با حضور رئیس جمهور شهید، مرحوم رئیسی برگزار شد. حال در آخرین جلسه‌ی برگزار شده در دولت سیزدهم، حدود سی مصوبه مطرح شد. مصوباتی که بسیاری از برنامه‌ها و سیاست‌های دانشگاه را می‌توان در آن تدوین کرد.
معمای کسورات دانشجومعلمان حل می‌شود
برزویی درخصوص برخی از  مصوبات سی‌و‌نهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان گفت: یکی از مهم‌ترین مصوبات طرح شده، دغدغه‌ی دانشجومعلمان در رابطه با کسورات دانشجویی آنان بود. در این جلسه در مورد چگونگی نسبت استفاده از رفاهیات دانشگاهی و کسورات دانشجویی صحبت شد. با رویکرد اهتمام به جایگاه دانشجومعلمان به عنوان آینده‌سازان نظام تعلیم و تربیت، در طبقه‌بندی‌های مختلف، سامان‌دهی خوبی صورت گرفت؛ بدین صورت که یک گروه، دانشجومعلمانی‌ هستند که از همه‌ی خدمات رفاهی شامل خوابگاه، تغذیه و .. استفاده می‌کنند. گروه دیگر، دانشجومعلمانی هستند که از بخشی از آن خدمات استفاده می‌کنند. و در آخر، گروهی از دانشجومعلمان هستند که صرفاً از خدمات فرهنگی و ورزشی بهره می‌برند و از خدماتی مثل خوابگاه و تغذیه استفاده نمی‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: همه‌ی این اَشکال حضور سامان‌دهی شد و پس از این‌که صورت‌جلسه نهایی شود، حتما به اطلاع همگی خواهد رسید. پیگیری این مصوبه، در راستای اجرای عدالت است و ان‌شاءالله حتما به سود دانشجومعلمان خواهد بود.
تدوین شاخص‌های مراکز تربیت معلم
رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: یکی دیگر از مصوبات مهم جلسه‌ی یادشده، بررسی شاخص‌های تاسیس مراکز فرهنگیان در شهرستان‌ها بود. بر اساس قانون، دانشگاه فرهنگیان که مشتمل بر یک دانشگاه ملی و سی‌ویک دانشگاه استانی است؛ از بدو تاسیس، حدود سی مرکز نیز در شهرستان‌ها داشت. حال نکته این بود که آیا می‌توان توسعه‌ی مراکز را ادامه داد و مراکز جدیدی به مراکز حال حاضر افزود یا خیر.
وی تشریح کرد: با توجه به رویکرد ملی و استانی موجود در این دانشگاه، قرار بر این شد که شاخص‌هایی منطقی و معقول طراحی شود؛ چه برای مراکز پیشین، تا بتوانند خودشان را در یک بازه‌ زمانی به این استانداردها برسانند؛ چه برای مراکز نوپا، که باید به یک‌سری از شاخص‌ها و حداقل‌های لازم دست یابند. در نهایت پس از طرح در هیئت امنا و تصویب در شورای گسترش آموزش عالی، باید بتوانیم این مراکز را راه‌اندازی کنیم. با همین هدف، شاخص‌های خوبی تدوین شد که به منظور ایجاد مراکز جدید و داشتن حداقل استانداردها، آن را سامان دادیم. اهمیت این کار از این روست که هدف ما «تربیت معلم» است. شایسته است که دانشجومعلم باید در یک محیط کاملا استاندارد، با داشتن حداقل‌های رفاهی، فرهنگی، آموزشی و علمی، ایام دانشجویی خود را سپری کند.
تصویب اساس‌نامه‌ پژوهشکده‌ تعلیم و تربیت اسلامی
برزویی اظهار کرد: یکی دیگر از مصوبات جلسه‌ی اخیر، تصویب اساس‌نامه‌ی پژوهشکده‌ تعلیم و تربیت اسلامی بود. از آن‌جایی که دانشگاه فرهنگیان در حوزه‌ تعلیم و تربیت اسلامی، محتوای آموزشی بسیاری دارد، باید یک پژوهشکده یا یک مرکز تحقیقاتی، محور تدوین محتواهای این دروس و این برنامه‌ها باشد؛ حال این کار به این پژوهشکده واگذار شده است.
وی افزود: از طرفی دانشگاه در نظر دارد که بتواند مرجعیت علمی تعلیم و تربیت اسلامی را در منطقه و جهان اسلام به دست آورد. بنابراین برای رسیدن به این مرجعیت، به یک مرکز تحقیقات و پژوهشکده‌ نیاز داریم تا محور این جریان باشد و بتواند از تمام ظرفیت کشور، بالاخص ظرفیت استان قم که محل استقرار پژوهشکده‌ی یادشده است، استفاده کند. امید است که با کمک همه‌ی ظرفیت‌های کشور و استفاده از ظرفیت این پژوهشکده، به مرجعیت علمی و جایگاهی که مدنظر داریم برسیم.
تعیین و تکلیف وضعیت برخی از همکاران دانشگاه
یکی دیگر از مصوبات، تعیین و تکیلف وضعیت تعدادی از همکاران ماست که سال‌ها با ما کار می‌کردند ولی وضعیت مشخصی نداشتند. مشخص نبودن هم‌ترازی این‌ همکاران در دوره‌های گذشته، باعث بلاتکلیفی ایشان شده بود.خوش‌بختانه امروز هم‌ترازی این عزیزان تصویب شد. این هم از اتفاقات خوبی بود که سال‌ها حل‌نشده باقی مانده بود و ان‌شاءالله پیگیری وضعیت این همکاران انجام می‌پذیرد.
لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=7408

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.