به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، علی تیرگیر مالخلیفه، مدیرکل دفتر توسعهی عدالت آموزشی و آموزش عشایری وزارت آموزش و پرورش، یکی از میهمانان غرفهی رستا در روز اختتامیه بود.
وی که زادهی استان چهارمحال بختیاری، و از دانشآموختگان نسل اول دانشگاه فرهنگیان است، با بیان سرگذشت خود به عنوان معلم مناطق عشایری، نکتههای شنیدنی و ناشیدهای را به اشتراک گذاشت.
تیرگیر مالخلیفه با مرور مسیر طیشده از دانشآموزی تا دانشجومعلمی خود، گفت: در اثر حضور در اردوهای جهادی ایام دانشجویی، ذهنیت روشنی از مناطق عشایری و کمبرخوردار، در ذهن من شکل گرفت. و همین امر باعث شد که علیرغم امکان حضور در مدارس در دسترستر، تصمیم به خدمت در مناطق عشایری را بگیرم. و با اصرار بر رسیدن به این هدف، موفق به اخذ ابلاغ معلمی در روستای عشایری شاهحسینی شدم. روستای شاهحسینی، منطقهای صعبالعبور، از توابع پشتکوه میلاس شهرستان لردگان است.
مالخلیفه ضمن اشاره به حضور خود در دفتر توسعهی عدالت آموزشی افزود: با مطالعهی اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین، به یک فصل مشترک میرسیم که آن هم تربیت تمامساحتی است. برای رسیدن به این مهم، به انجام سه کار کلیدی نیازمندیم، که مهمترین آنها، «تربیت معلم تمامساحتی» است، به ویژه در رابطه با معلمان مناطق عشایری؛ چرا که این دسته از معلمان، کارهای بسیاری را پیش روی خود میبینند که فراتر از حوزهی انتقال دانش است. فلذا این واقعیت، ضرورت تربیت تمامساحتی را برای معلمان آشکار میکند. دفتر توسعهی عدالت آموزشی نیز در راستای به نتیجه رساندن این هدف،«توانمندسازی نیروی انسانی مناطق عشایری» را با جدیت در نظر دارد.
مدیرکل دفتر توسعهی عدالت آموزشی، با اشاره به آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان در سال آتی خبر داد: دوهزار نفر از سهمیهی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان، به دانشآموزان مدارس مناطق عشایری، اختصاص مییابد. تا پس از گذراندن ایام تحصیلی خویش، در مناطق عشایری به خدمت شریف معلمی، مشغول گردند. کما اینکه در سال پیش، موفق به جذب هزار آموزگار در مناطق عشایری شدیم.
زنده باد ۸میلیون حقوق