به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رستا، اختتامیه رویداد “مسئله اول” بسیج فرهنگیان با محوریت فلسطین و محور مقاومت، روز ۱۶ آذرماه با حمیدرضا حاجی بابایی، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، سجاد صدیقی، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان و جمعی از معلمان و فعالان عرصه مقاومت برگزار شد. در این مراسم، از معلمان فعال در حوزه فلسطین تقدیر شد.
نقش آموزشوپرورش در مقاومت
حمیدرضا حاجی بابایی در سخنرانی خود با تأکید بر جایگاه کلیدی آموزشوپرورش در پیشبرد آرمانهای مقاومت گفت: “معلم باید قلهنشین باشد؛ چرا که تا معلمان قلهنشین نشوند، دانشآموزان و کشور هم به قله نخواهند رسید.” او افزود: “بصیرت تنها راه تداوم مقاومت است و این آگاهی از مدرسه آغاز میشود. روزی که به این نتیجه برسیم که کلاس درس از اتاق مدیران بزرگتر و زیباتر است، آن روز در اوج پیشرفت خواهیم بود.”
حاجی بابایی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزشوپرورش، از ضرورت اجرایی شدن آن سخن گفت و افزود: “این سند میتواند نظام تعلیم و تربیت ما را به تراز جمهوری اسلامی و فهم قرآنی نزدیک کند. معلم باید حامل گفتمان مقاومت و آرمان فلسطین باشد و این پیام را به نسلهای آینده منتقل کند.”
جایگاه فلسطین در محور مقاومت
او با تأکید بر اینکه مسئله فلسطین محور وحدت امت اسلامی است، بیان کرد: “وقتی میگوییم فلسطین مسئله اول است، به این معنا نیست که تنها برای جنگ به فلسطین میرویم، بلکه میخواهیم از امنیت ایران، از خیابان ولیعصر و از مرزهای کشورمان دفاع کنیم. دفاع از فلسطین، دفاع از امنیت ملی ماست.”
برنامههای عملیاتی برای تقویت مقاومت در مدارس
حاجی بابایی با اشاره به برنامههای اجرایی که در دوره مسئولیت خود آغاز کرده بود، از اهمیت تقویت روحیه مقاومت در مدارس گفت و تأکید کرد: “دانشآموزان باید از معلمان بیاموزند که چرا فلسطین مسئله اول است. این تربیت باید از طریق معلمان متعهد و آگاه انجام شود.” او خواستار تدوین برنامههای آموزشی مشخص برای تبیین آرمانهای مقاومت در مدارس شد.
تجلیل از معلمان فعال در حوزه مقاومت
در بخش دیگری از این رویداد، از معلمان فعال در حوزه فلسطین تقدیر شد. تندیس نشانِ بینشان، به عباس بازدار، یکی از معلمان برجسته در این حوزه، اهدا شد. این جایزه نمادین بهعنوان تجلیل از تلاشهای معلمان برای ترویج آرمان فلسطین و فرهنگ مقاومت در میان دانشآموزان اهدا شد.
حاجی بابایی در پایان سخنان خود گفت: “ما باید به سمتی حرکت کنیم که معلم بهعنوان محور آموزشوپرورش، حامل اصلی پیام مقاومت باشد. تا زمانی که معلم جایگاه واقعی خود را پیدا نکند، نمیتوانیم به آرمانهای بلند خود در نظام تعلیم و تربیت دست یابیم.”
رویداد “مسئله اول” که از ۱۴ تا ۱۶ آذرماه توسط سازمان بسیج فرهنگیان برگزار شد، فرصتی برای معلمان و فعالان عرصه مقاومت فراهم کرد تا تجربیات و ایدههای خود را در زمینه ترویج آرمان فلسطین در مدارس به اشتراک بگذارند. در این رویداد، پیشنهاداتی برای تقویت حضور آرمان مقاومت در نظام آموزشی مطرح شد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.
این رویداد با تأکید بر اهمیت ترویج آرمانهای فلسطین در نظام آموزشی کشور، گامی مهم در جهت تقویت محور مقاومت و همافزایی فرهنگی بود.