به گزارش پايگاه خبري تحليلي رستا،حنانه توكلى زاده، هنر و رسانه و حضور آن در سير تكامل فرهنگ و هويت اجتماعى بشر از جمله مسائلی است که با نگاه به تاریخ بشریت مى توان به اهمیت آن پى برد.حوزه اى كه در امر تعليم و تربيت ،كمتر به چشم مى خورد. وجود معلمان و مربيان دغدغه مند در اين حوزه و داراي سلاح رسانه مى تواند رويكرد بهترى در نظام آموزش و پرورش ايجاد كرده و در رشد هويت ملى و اسلامى دانش آموزان، مثمر ثمر باشد.
نشست تخصصى معلم فيلمساز در تاريخ ١٤٠١/١١/٠٦ با محوريت توانمند سازى معلمان، با حضور جمعى از اساتيد از جمله سجاد صديقى، معلم، مشاور وزير آموزش و پرورش و پژوهشگر حوزه تعليم و تربيت، محمد صادق باطنى، معلم حوزه رسانه، مدير شبكه هاى اميد و كودك و فيلمساز، محمدرضا بورونى، مديرسفير فيلم، تهيه كنندهی مستند ايكسونامى و كارگردان و مستندساز و معلمان و دانشجومعلمان علاقه مند برگزار شد.
مصطفى كرملو، مسئول برگزارى نشست در مصاحبه با خبرنگار رستا گفت: مهمترين رويكردى كه بسيج دانشجویی دانشگاه فرهنگيان كشور براي اين نشست در نظر گرفته است، توانمندسازى معلمان هنرمندى است كه از ابزار فيلمسازي،هنر و رسانه در راستاى تعليم و تربيت استفاده مى كنند. توانمند سازى معلمان فعال و علاقه مند كل كشور در حوزه رسانه ،به ويژه فيلم سازى، جهت استفاده در مسائل تعليم و تربيت،از اهداف بلند مدت اين نشست است.
در ادامه در گفت و گويي كه با سجاد صديقي،از اساتيد اين نشست شد، متذكر شد: اين نشست برآمده از دغدغه ى شكل گيري هويت ايرانى-اسلامى است. يكى از ابزارهاى جدى براى وقوع اين امر،هنر است. اينكه چگونه از اين ابزار استفاده كنيم، علت گردهمايى ما در اين نشست است.
در حاشيه اين نشست معاونان و مديران علاقه مندى نيز ديده مى شدند كه علت شركت خود چنين مطرح كردند: براي اينكه كودك و نوجوان ما با يك نگاه نو با هنر آشنا شود و هم بتوانيم در عرصه بروز و ظهور هنر به دانش آموزانمان كمك كرده باشيم، كنار هم جمع شدهایم. بحث تربيت چند ساحتي كه قرار هست در مدارس رخ دهد، سياست مدرسه را به اين سمت مى برد كه از شيوه ها و سبك هاى مختلف هنر استفاده كنيم. انتقال مفاهيم آموزشى در قالب محتواهاى تصويرى و گره خورده به هنر، روند يادگيرى را تسهيل مي بخشد.