به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، علیرضا کاظمی در دومین جلسه کارگروه تحول دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که در سالن جلسات این وزارتخانه برگزار شد، با تاکید بر اینکه احصای نظام مسائل دانشگاه ضرورت دارد، گفت: احصای دقیق و اولویت دار مشکلات دانشگاه، سبب میشود تا بهصورت دقیقتر مشکلات را بررسی و در مورد آن اقدام کنیم. همچنین برنامههای ارائه شده که مبتنی بر نظام مسائل است میبایست جزئیتر باشد تا در برشهای زمانی مختلف، قابل ارزیابی قرار گیرد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نظام مسائل این دو دانشگاه؛ مواردی است که مشکل ایجاد کرده است، افزود: موارد و مشکلات دانشگاههای تربیت معلم باید در جلسات مربوط مورد بررسی قرار بگیرد؛ معاونتهای مختلف نیز با همفکری و همافزایی باید برای رفع آن تلاش کنند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کمبود فضا و امکانات از مشکلات اولویتدار است، افزود: مشکلات منابع انسانی و کمبود پست و نیروی انسانی مامور از دیگر مشکلات این دانشگاه محسوب می شود.
وی ادامه داد: موضوع دانشگاه فرهنگیان باید درسند جامع نیروی انسانی نیز دیده شود.
کاظمی با بیان اینکه اولویتبندی نظام مسائل دانشگاههای مذکور ضرورت دارد، افزود: در دو قالب مسائل «فوری» و «طولانی مدت» مشکلات و مسائل دانشگاه باید دسته بندی تا با سرعت بیشتری به مشکلات آنی رسیدگی شود.
وزیر آموزش و پرورش به رفع مشکل کسانی که به اجبار بازنشسته شدند نیز اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد مشکل این افراد و مسائل مربوط به غیر ماموران به سرعت رفع شود.
وی بر نظام ارتباطی معنادار میان آموزش و پرورش و دانشگاههای مذکور تاکید و تصریح کرد: ضرورت دارد که این ارتباط برقرار و توسعه پیدا کند و معاونتهای مختلف دانشگاه با معاونتهای مرتبط وزارتخانه ارتباط و تعامل کافی و لازم را داشته باشند.
کاظمی بر ایجاد و راه اندازی کارگروههای استانی دانشگاه تاکید کرد و گفت: ایجاد این کارگروه سبب رفع بسیاری از مسائل در درون استان خواهد.
وی افزود: در اصل موضوع کسورات، نه دانشجو و نه دانشگاه حرفی ندارند اما در این خصوص باید قوانین مورد بازبینی قرار بگیرد زیرا در حال حاضر ممکن است دانشجو به صورت شبانه روزی از خدمات دانشگاه استفاده نکند.
کاظمی تاکید کرد: به هر میزانی که دانشجو از خدمات دانشگاه استفاده میکند کسورات انجام شود و در این راستا ضرورت دارد تا کسورات ماهانه دانشگاه مشخص شود؛ خدمات فوق برنامه و میزان ماندگاری دانشجویان به تفکیک مشخص شود و شایسته است کمیتهای چابکتر در این باره تشکیل شود تا مبنای کسورات اصلاح و بررسی شود.