• امروز : جمعه - ۲ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - جماد أول - 1446
  • برابر با : Friday - 22 November - 2024
8
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی:

شوراهای آموزش و پرورش نقش سازنده‌ای در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت دارند

  • کد خبر : 5871
  • ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
شوراهای آموزش و پرورش نقش سازنده‌ای در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت دارند
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش از برگزاری همایش سراسری شوراهای آموزش و پرورش در سالن همایش های وزارت کشور در روز دوشنبه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رستا، احمد محمودزاده در این نشست خبری ضمن‌ گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای حادثه تروریستی کرمان گفت : ۴ تن از شهدای دانش‌آموز از میان شهیدان حادثه تروریستی در کرمان از دانش آموزان مدارس غیردولتی بودند و امیدواریم برای پرورش نسل آینده کشور در ادامه راه شهدا بتوانیم دانش آموزان و آینده سازانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به روزشمار هفته شوراهای آموزش و پرورش از ۲۴ تا ۳۰ دی ماه ، خاطرنشان کرد: این همایش سراسری به صورت مشترک از سوی وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور دوشنبه هفته آینده در تهران برگزار خواهد شد .

وی در خصوص جزئیات همایش ملی شوراهای آموزش و پرورش افزود : این همایش با حضور وزرای آموزش و پرورش و کشور و استانداران، مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، صاحب‌نظران و شهرداران برخی شهرها برگزار می شود و از ۵ استان نیز تجلیل خواهد شد.

محمودزاده با تبیین نقش شوراها در پیشبرد اهداف کمی و کیفی آموزش و پرورش ، افزود: شوراهای آموزش و پرورش که در استان‌ها به ریاست استانداران و در مناطق و شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران تشکیل می‌شود، ظرفیت مطلوبی برای ارتقا برنامه های آموزش و پرورش در کشور است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: آموزش و پرورش، نقش بنیادین در آینده و زیرساخت کشور دارد و بنا به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سرمایه‌ای مهمتر از سرمایه انسانی برای یک کشور و تمدن وجود ندارد و تربیت این سرمایه‌انسانی که مهمترین لحظات زندگی خود را در مدارس سپری می کند نیازمند توجه و ایفای نقش معلمان و مدرسه است .

وی تصریح کرد : مدرسه قوی مقدمه‌ای برای ایران قوی است و نیروی انسانی عامل مهم انسان سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی می باشد و در این راستا کلاس و مدرسه از ارکان مهم تربیتی محسوب می گردد و دولت مردمی سیزدهم و مقام عالی وزارت نیز براین مهم و بازگشت به مدرسه تاکید دارند .

معاون وزیر، قانون شوراهای آموزش و پرورش را از نشانه های تکامل مدیریت اجتماعی دانست و افزود: نقش پذیری و مشارکت ۵ کارگروه همراه با شورای آموزش و پرورش استان‌ها دربرنامه ریزی برای پیشبرد اهداف عالی نظام تعلیم تربیت می تواند به تحول اساسی فعالیت های آموزشی و پرورشی درکشور منجر گردد .

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تصویب قانون شوراهای آموزش و پرورش در قالب ۲۲ ماده و ۲۱ تبصره در سال ۱۳۷۲در مجلس شورای اسلامی گفت: ترکیب این شورا در استان‌ها و مناطق مشخص است و تفاوت این شورا با سایر شوراها در این است که همه دستگاه‌ها در شورای آموزش و پرورش از منظر آموزشی و پرورشی حضور می یابند تا مطابق نیاز و ضرورت به آموزش و پرورش کمک کنند و این یک مشارکت سازنده و ستودنی است.

محمودزاده ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش برای بهبود کیفیت و فرآیندهای آموزشی و پرورشی را بسیار حائز اهمیت ذکر کرد و خاطرنشان ساخت : در سال گذشته بیش از ۲۰۰ جلسه شورای آموزش و پرورش در سطح کشور تشکیل شده که ۹۱ درصد با حضور استانداران، ۵۶ درصد با حضور ائمه جمعه، ۸۷ درصد با حضور روسای سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها، ۷۹ درصد با حضور شهرداران مراکز استان‌ها، ۹۲ درصد با حضور مدیران کل نوسازی مدارس استان‌ها، ۷۸ درصد با حضور اساتید دانشگاه‌ها، ۸۳ درصد با حضور نمایندگان انجمن اولیا ومربیان بوده است

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲ سال است که با توجه به رویکردهای وزارت آموزش و پرورش، منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) و سیاست‌های ابلاغی دولت، برخی برنامه‌های کشوری از جمله پرداختن به آموزش های مهارتی ، اقامه نماز جماعت و فعالیت ها با محوریت نماز، عدالت تربیتی و آموزشی، ارتقای کیفیت مدارس شبانه‌روزی و افزایش پوشش تحصیلی ، تقویت مدارس دولتی و اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و کیفیت‌بخشی به مدارس مناطق آزاد و تجاری و مرزی نیز به استان‌ها ابلاغ می‌شود که در برخی از استان‌ها اقدامات خوبی شده است .

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی رویکرد تربیتی و توسعه برنامه های پرورشی در مدارس غیردولتی و هیئت امنایی را یادآور شد و اظهار داشت: تجلیل هئیت عالی داوری ستاد اقامه نماز کشور از مدارس غیردولتی و هیئت امنایی به منظور تدوین و اجرای سند منشور اقامه نماز در این مدارس نشان از عزم جدی برای اجرای فعالیت های تربیتی در کنار برنامه آموزشی دارد

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=5871

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.