• امروز : یکشنبه - ۴ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - جماد أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 24 November - 2024
13
بنیادی در گفتگو با رستا:

اجرای رتبه بندی معلمان در گرو جسارت وزارت آموزش و پرورش است

  • کد خبر : 2951
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
اجرای رتبه بندی معلمان در گرو جسارت وزارت آموزش و پرورش است
حجت الله بنیادی، استاد دانشگاه فرهنگیان گفت: اگر رتبه بندی برای وزارت‌خانه دیگری بود فرآیند تصویب تا اجرای آن تا این اندازه به درزا کشیده نمی‌شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، سرویس اقتصاد آموزش و پرورش، آمنه شیروانی‌پور: رتبه بندی معلمان کهقرار بود در احکام سال ۱۴۰۱ معلمان اعمال شود، حالا به پایان خرداد رسیده است. ستاری فرد، سخنگویوزارت آموزش و پرورش از تصمیم گیری نهایی برای اجرای رتبه بندی در ۲۷ خرداد ماه خبر داده است؛همچنین کلیات آیین‌نامه رتبه بندی معلمان در دولت تصویب شده است.

حجت الله بنیادی، استاد دانشگاه فرهنگیان این بار از ناتوانی مجموعه وزارت آموزش و پرورش برای مطالبه‌گریاز دولت برای اجرای رتبه‌بندی معلمان در گفتگو با رستا می‌گوید.

ظرفیت مغفول مانده آموزش و پرورش

آموزش و پرورش یک پشتوانه‌ی قوی مردمی دارد که یک میلیون آن را معلمان و ۱۳ میلیون را دانش آموزانتشکیل می‌دهند. اگر وزیری بخواهد بر اساس عدالت و حق حرکت کند، با توجه به این ظرفیت باید موفق شود.

در کنار وزیر آموزش و پرورش، مدیران و معاونان توانمندی باید حضور داشته باشند، متاسفانه در سال‌هایاخیر و همچنین در دولت سیزدهم آن توانمندی و جسارت لازم برای پیشبرد اهداف و مسائل آموزش و پرورش چهدر وزرای انتخابی و چه در مجموعه وزارت آموزش و پرورش وجود نداشته است.

رتبه بندی معلمان مطالبه‌ای که در زیر چرخ ناتوانی له می‌شود

نابرابری حقوق معلمان نسبت به سایر نهادهای دولتی یک واقعیت آشکار است، صدای فریاد معلمان از هر کجاشنیده می‌شود. وزیر آموزش و پرورش باید از این پشتوانه و وحدت معلمان استفاده کند و مسئولان دولتی رامورد پرسش قرار دهد که چرا اجرای رتبه بندی هر لحظه به تاخیر می‌افتد؟

متاسفانه در تدوین آیین‌‌نامه اجرایی رتبه بندی که به تازگی کلیات آن در دولت تصویب شد نیز از معلمان ونظرات آن‌ها استفاده نشده است.

نوری ناتوان در تحقق وعده‌ها

هنگامی که یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش شد،‌ رتبه بندی معلمان یکی از بحث‌های مهم وزارت آموزش وپرورش بود. نوری در همان روزهای ابتدایی می‌توانست آیین نامه رتبه‌بندی معلمان را تدوین کند و آن را بهسازمان برنامه‌ و‌ بودجه و سازمان امور و استخدامی تقدیم کرده و نظرات آن‌ها را نیز اعمال کند ولی متاسفانهاین اتفاق رخ نداد.

اگر سازمانی مانند سازمان برنامه و بودجه متوجه این موضوع شود که وزیر آموزش و پرورش و مجموعه وزارتآموزش و پرورش آن توانمندی و هوشیاری خاص را در جهت تحقق رتبه بندی دارند، این مطالبه به حق معلمان رانمی‌توانند نادیده بگیرند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=2951
  • نویسنده : آمنه شیروانی‌پور
  • منبع : رستانیوز
  • 735 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.