به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار مدیرعامل و اعضای مرکز علمی فرهنگی و نیکوکاری بشری با اشاره به ظرفیت های همکاری حوزه های علمیه با دستگاهها و نهادهای مختلف نظام اسلامی اظهارداشت: در حال حاضر دهها تفاهم نامه همکاری را با مشترک را با نهادها و سازمان های مختلف کشور به امضا رسانیده ایم، اما تفاهم نامه همکاری حوزه و آموزش و پرورش از قوت و برنامه ریزی بیشتری برخوردار است چرا که اراده هر دو نهاد بر همکاری بوده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: برای حوزه، ۲۰ سند راهبردی تهیه کردیم که شامل سند چشم انداز حوزه، منشور راهنما و ۱۸ طرح نظامات جامع بود که در واقع یک بسته جامع شکل گرفت که به شکل سلسله وار در حال تهیه است که شامل ۲۰۰ تا ۳۰۰ طرح راهبردی است.
وی افزود: یکی از محصولات و دستاوردهای چندساله اخیر حوزه علمیه، طرح آمایش و طراحی و اجرای درختواره رشته های حوزوی با ۱۶ رشته و ۴۰۰ گرایش است که با همکاری و مشارکت ۶۰۰ استاد به سرانجام رسیده است.
وی ارتباط حوزه با بدنه نظام و نهادهای مرتبط با آن را امری مهم دانست و تاکید کرد: در این زمینه برنامه های مهمی آغاز شده و طرح آمایش برای این منظور راه اندازی شد، در این طرح کارویژه های روحانیت شناسایی شد و بیش از ۵۰ نهادی که باید محصول حوزه را به کار بگیرند، شناسایی و نشانه گذاری شده است.
مدیر حوزه های علمیه مطرح کرد: ما در طرح آمایش حداقل ۵۰ تفاهم نامه و اقدام مشترک را شناسایی کنیم و این باب وسیع، باید استمرار پیدا کند، به طور مثال در الگوی آموزش و پرورش حداقل ۴۰ برنامه به امضای مدیر حوزه های علمیه و وزیر آموزش و پرورش رسید.
آیت الله اعرافی ابراز کرد: در حوزه آموزش، درختواره دانشی یک کار بزرگ بود، این درختواره یک نگاه کلان به قلمرو حوزه بود، ما وقتی سخن از درختواره رشته ها به میان می آوریم بدین معنا نیست که از فردا اجرایی می شود، نکته مهم این است که افق های دانشی حوزه تصویر شده و برای نخستین بار متن و قلب حوزه به تمام رسالت هایش توجه کرده است.
انتهای پیام/