• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
6

لزوم بازنگری در شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان

  • کد خبر : 5910
  • ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
لزوم بازنگری در شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان
جمع آوری امضا برای بازنگری جدی در حکم اخیر دیوان عدالت اداری به ابتناء بند الف از ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، جمعی از فعالین حوزه تعلیم و تربیت پویشی را در فارس من در مخالفت با حذف شرط سنی ثبت‌نام و پذیرش در دانشگاه فرهنگیان به نشانی زیر راه اندازی کرده‌اند:

https://www.farsnews.ir/my/c/226702

متن این پویش و درخواست بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»
حکم اخیر دیوان عدالت اداری به ابتناء بند الف از ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، حداقل سن ورود به دانشگاه تربیت معلم را بدون اندکی توجه به ماموریت آن، ۲۰ و حداکثر سن را ۴۰ سال در نظر گرفته است. ولیکن، بی‌شک اجرای این قانون در مسئله جذب دانشجومعلم ضربه‌ای جبران ناپذیر بر پیکره نظام آموزش و پرورش کشور خواهد زد.

آموزش و پرورش نیازمند نیروی جوان و پرانرژی است تا در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت، نقش‌آفرینی فعال داشته باشد. به نظر می‌آید در این تصمیم گیری فقط به جنبه رفع مشکل بیکاری و اشتغال‌زایی در جامعه توجه شده است که آموزش و پرورش را به مثابه یک بنگاه کاریابی قلمداد می‌کند. گرچه اجرای این قانون شاید منافع کوتاه مدتی داشته باشد ولیکن در بلند مدت ضررهایش بسیار بیشتر از منفعت آن است و نظام تعلیم و تربیت را با چالش‌های متعددی روبه‌رو خواهد کرد. آیا این مهم را در نظر گرفته‌اید که این اتفاق، افزایش سن بازنشستگی در آموزش و پرورش را به دنبال دارد که آورده‌ای جز کاهش کیفیت آموزش نخواهد داشت؟

دانشگاه فرهنگیان باید تربیت کننده نسلی جوان باشد که قرار است ۳۰ سال ارتباط‌گیری موثر و حرفه‌ای با دانش آموزان داشته باشد، لذا در این راستا بایستی به اقتضائات ماموریتی این دانشگاه نیز توجه ویژه گردد. بنظر شما تحمل و تاب‌آوری در این سنین، کفاف تعلیم و تربیت و ارتباط موثر با رده سنی۷ تا ۱۸ سال را می‌دهد؟ بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان عترت واوان، از مسئولین و دلسوزان نظام آموزش و پرورش خواستار است نسبت به تصمیم گرفته شده با توجه به ماموریت خطیر این دانشگاه، بازنگری جدی داشته باشند. به امید آن روزی که دست اندرکاران کشور با تغییر .رویکرد و تفکر، بستر رشد و تعالی جامعه را فراهم آورند.

و من الله توفیق

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=5910

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.