• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
3

وضعیت آخرالزمانی مدارس انگلیس

  • کد خبر : 3894
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
وضعیت آخرالزمانی مدارس انگلیس
بحران مالی سبب شده بسیاری از دانش‌آموزان در انگلیس، برای ادامه تحصیل وابسته به کمک‌های معلمانشان باشند، این کمک‌ها شامل تهیه غذا، پوشاک، لوازم التحریر، مشاوره روحی و حتی شستن لباس‌های کثیف دانش‌آموزان می‌شود.

به گزارس رستا به نقل از ایرنا، «سام گریسون» در حال بردن دخترش از مدرسه به خانه است که، معلمی پتویی به او می‌دهد و می‌گوید، من از اینکه بچه‌ها در خانه از سرما اذیت شوند، احساس ناراحتی می‌کنم. گریسون، یک مادر مجرد اهل شهر «میدلزبورو» در شمال شرقی انگلستان است. او یکی از هزاران والدینی است که با توجه به تشدید بحران مالی در انگلیس، برای تهیه غذا و نیازهای تحصیل فرزندش به کمک‌های مدرسه متکی است.

فروپاشی ساختار جامعه در نتیجه سیاست‌های ریاضت اقتصادی بحران شدید مالی سبب شده، اخبار زیادی درباره فروپاشی ساختار جامعه بریتانیا تولید شود. انتشار هر روزه اخباری مانند فوت یک پیرزن تنها در آشپزخانه‌ منزلش، به دلیل تاخیر ۸ ساعته آمبولانس، انسان را شوکه می‌کند. به همین ترتیب، اخبار مربوط به وضعیت ناامیدکننده مدارس، وضعیت معلم‌ها و وضعیت افرادی که در مدارس کار می‌کنند، بسیار زیاد و ناراحت‌کننده شده است.

اوضاع اقتصادی سیستم آموزشی انگلیس اعم از مدارس و دانشگاه‌ها به اندازه‌ای بحرانی است که «سایمن بیمیش» مدیر اجرایی موسسه آموزشی «آکادمیس تراست» آن را وضعیتی «آخرالزمانی» توصیف کرده است.

به دلیل سیاست‌های ریاضت اقتصادی در انگلیس و پس از یک دهه کاهش بودجه مدارس، دولت این کشور متعهد شد بودجه مدارس را به میزان سال ۲۰۱۰ برگردانند اما گزارش «موسسه مطالعات مالی» انگلیس اینگونه نتیجه‌گیری کرده که دولت به دلیل هزینه‌های دیگر، نمی‌تواند وعده‌هایش را در مورد مدارس محقق سازد. «جولیا هارندن» مسئول مالی «انجمن مدیران مدرسه» با استناد به گزارش «موسسه مطالعات مالی» می‌گوید، بودجه مدارس در سال تحصیلی ۲۰۲۴، به ازای هر دانش‌آموز چیزی حدود ۱۰ درصد کمتر از سال ۲۰۱۱ خواهد بود؛ البته وضعیت برای دانش‌آموزان بالای ۱۶ سال سخت‌تر است، به گونه‌ای که بودجه هر دانش‌آموز ۲۳ درصد کاهش خواهد یافت.

تحلیلگران معتقدند افزایش فشار روی کودکان سنین ابتدایی می‌تواند بر آینده آنها تأثیر زیادی بگذارد و تامین نیروی کار متخصص را در سال‌های پیش رو دچار مشکل جدی کند. هزینه برق و گاز برای مدارس حدود ۳ برابر افزایش یافته است. شورای مدارس یکی از شهرستان‌های ولز، پیشنهادهایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های مدرسه، مانند پوشیدن لباس گرم در کلاس‌ها برای کاهش مصرف انرژی برای گرم‌کردن مدرسه یا اختصاص یک روز در هفته برای آموزش از راه دور را به مدارس ارسال کرد.

بحران اقتصادی در انگلیس سبب‌شده بخشی از بار مشکلات اقتصادی و روانی دانش‌آموزان بر دوش معلم‌ها بیفتد. معلمانی که با گذشت زمان بیشتر از قبل احساس می‌کنند چاره‌ای جز کمک به دانش‌آموزان‌شان ندارند. این کمک‌ها شامل تهیه غذا، لباس و یا لوازم التحریر می‌شود که برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان ضروری است.

معلمان به دنبال تهیه لوازم و غذای دانش‌آموزان

از اساس معلمان و کارکنان مدرسه مسئولیتی را برعهده گرفته‌اند که خانواده‌ها، جامعه و دولت نمی‌توانند یا نمی‌خواهند از عهده انجام آن بربیایند. در نظر سنجی انجام شده، ۴۱ درصد معلمان مورد بررسی گفته‌اند اقدام به خرید لوازم مدرسه برای دانش‌آموزان کرده‌اند و ۲۶ درصد نیز برای دانش‌آموزانی که چیزی برای خوردن نداشتند، غذا تهیه کرده بودند. حدود ۲۶ درصد نیز گفته بودند آنها، خانواده‌های نیازمند را به مرکز خدمات حمایتی محلی برای تهیه مسکن معرفی‌ کرده بودند و همچنین ۱۳ درصد از معلمان اعلام کردند لباس‌های دانش‌آموزان را می‌شورند یا تمیز می‌کنند.

نیاز دانش‌آموزان فقط به مسائل مالی محدود نمی‌شود. چیزی نزدیک به ۶۹ درصد معلمان گفته‌اند با دانش‌آموزان‌شان درباره مسائل روانی صحبت می‌کنند و به طور کلی، ۷۱ درصد از معلمان معتقدند در زمینه مسائل غیرآموزشی بیشتر از پنج سال گذشته، از دانش‌آموزان حمایت می‌کنند.

بر اساس یک نظرسنجی انجام شده توسط اتحادیه معلمان انگلیس، از هر ۱۰ معلم، ۶ نفر گزارش کرده‌اند که در تابستان ۲۰۲۲ کودکان بیشتری نسبت به سال ۲۰۲۱ گرسنه به مدرسه آمدند و سه چهارم آنها گفته‌اند شاهد افزایش تعداد کودکان با مشکلات رفتاری بوده‌ و ۶۵ درصد نیز اعلام کرده‌اند تعداد بیشتری از دانش‌آموزان در مراجعه به مدرسه، فاقد تجهیزات مناسب هستند.

افزایش کودکان فقیر به ۴.۳ میلیون نفر

«هگینز بارمبرز» مدیر مدرسه‌ای در لندن می‌گوید، نیاز بسیار زیادی وجود دارد. مدرسه‌ها بخشی از آن را در نظر می‌گیرند زیرا بهترین چیز برای کودکان است. این نیاز، برخی از خانواده ها را به انتخاب‌های دشوار مجبور می‌کند. براساس نظرسنجی موسسه «یوگاو»، حدود یک چهارم والدین دانش‌آموزان در یک ماه‌های اخیر غذای خود را کاهش داده‌ و از هر ۱۰ والدین یک نفر گفته گاهی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، غذای سرد خود را گرم نمی‌کنند.

«جانی اوتلی» مدیر اجرایی موسسه آموزشی «ائتلاف هفت مدرسه» می‌گوید ۲۰ درصد دانش‌آموزان در مراکز توزیع صبحانه مدارس تحت مدیریتش حضور دارند. آمار امسال نشان می‌دهد کودکان فقیر در بریتانیا به ۴.۳ میلیون نفر رسیده که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۶ این رقم به ۳۳ درصد برسد.

خانواده‌ها به شکل فزاینده‌ای بین گرم‌کردن خانه و غذاخوردن باید یکی را انتخاب کنند و بسیاری از والدین وعده‌های غذایی خود را برای تغذیه فرزندانشان حذف می‌کنند.

شمار کودکان فقیر در بریتانیا به ۴.۳ میلیون نفر رسیده که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۶ این رقم به ۳۳ درصد برسدعلاوه بر مشکلاتی که بحران مالی برای دانش‌آموزان به وجود آورده،‌ مشکل مهم دیگری وجود دارد که کمتر درباره آن صحبت می‌شود. معلمان و کارکنان مدرسه به آن دسته از دانش‌آموزانی که در بحران هستند کمک می‌کنند، کاری که برای آن‌ها دستمزدی نمی‌گیرند و جزو ساعات کاری آنها حساب نمی‌شود. روزنامه ایندیپندت در گزارشی با انتقاد به شرایط معلمان در انگیس می‌نویسد، معلمان، مددکار اجتماعی نیستند، آنها برای تدریس به مدرسه می‌آیند و باید روی کارشان تمرکز کنند اما کسی نیست به خود معلمان کمک کند؛ مشکلات مالی و تعدیل نیروی مدارس، باعث شده هر سال هزاران معلم مدارس را ترک ‌کنند.

«پل وایتمن» دبیرکل «انجمن ملی دبیران» می‌گوید تردیدی نیست که رویکرد کنونی دولت، به بودجه آموزش‌وپرورش، به کاهش کارکنان مدارس و معلمان منجر خواهد شد.
نظرسنجی «انجمن ملی مدیران» از ۱۱ هزار نفر از مدیران مدارس در انگلستان نشان می‌دهد، نیمی از آنها به دلیل مشکلات مالی در حال بررسی تعدیل معلمان یا کاهش ساعات مدرسه هستند و ۹۰ درصد مدارس با مشکل کمبود بودجه دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

نظرسنجی دیگری توسط موسسه «ناهت» به بررسی۶۷۰ مدرسه پرداخته و پاسخ‌های مشابهی را بدست آورده است. در این نظرسنجی ۶۰ درصد از مدیران مدارس گفته‌اند که مجبورند تعداد معلمان یا ساعات کار کارکنان را کاهش دهند.

بحران مالی گریبان‌گیر هزاران دانشجو

بحران مالی علاوه بر مدارس، دانشجویان و دانشگاه‌های انگلیس را نیز دچار بحران جدی کرده؛ بر اساس تجزیه و تحلیل یک مرکز پژوهش دانشگاهی، بحران هزینه زندگی، نزدیک به ۳۰ هزار دانشجوی بریتانیا را در دچار مشکل مالی «جدی» قرار داده و به این دلیل، تعداد زیادی از دانشجویان طبقه کارگر یا سیاهپوست به احتمال زیاد مجبور به ترک تحصیل شوند. بزرگ‌ترین گروه‌های دانشجویی در معرض خطر شامل ۴۴ هزار دانشجوی بالای ۲۵ سال، ۴۳ هزار دانشجوی سیاه‌پوست و حدود ۵۰ هزار دانشجو از خانواده‌های طبقه‌ کارگر هستند.

«راشل هویت» مدیر اتحادیه دانشگاه‌های مدرن انگلیس می‌گوید، ما باید این تصور را که همه دانشجویان ۱۸ساله‌اند و می‌توانند به حمایت والدین تکیه کنند از بین ببریم. اولا اینکه دانشجویان جوان‌تر با توجه به مشکلات خانواده‌هایشان نمی‌توانند خیلی روی حمایت آنها حساب کنند و آنهایی که سن بیشتری دارند به کارکردن برای تامین هزینه‌هایشان نیاز دارند.

سیستم آموزش عالی انگلیس تلاش می‌کند با ارائه کمک‌های مالی به دانشگاه‌ها و دانشجویان تا حدودی این بحران را کنترل کند. دانشگاه «ایست لندن» قرار است کمک‌هایی‌ را برای دانشجویانی که به دلیل مشکل مالی در آستانه ترک تحصیل هستند ارائه دهد، در حالی که دانشگاه‌های دیگر با فروش کالا و مواد غذایی یارانه‌ای به دانشجویان کمک می‌کنند. دانشگاه «بولتون» کوپن غذا و کمک هزینه رفت‌وآمد به دانشگاه به دانشجویان می‌دهد و دانشگاه «وست آف اسکاتلند» ارائه صبحانه رایگان را آغاز کرده است.

هر کشوری که از رفاه و تحصیل فرزندانش غافل شود، بهتر است برای سلامت‌روان و پیامدهای آن در آینده پول ذخیره کند/ پیامدهای غفلت مسئولان از رفاه و تحصیل دانش‌آموزان

افزایش هزینه اقلام ضروری روزمره، ناامنی شغلی و تغییرات اقتصادی، تحولی بزرگ را در جامعه انگلیس ایجاد کرده است. بسیاری از خانواده‌ها تلاش می‌کنند نیازهای مالی خود را مخفی کنند؛ برای والدین سخت است که از کسی کمک مالی درخواست کنند.
مشکلات اقتصادی باعث فشار زیاد روانی به دانش‌آموزان شده؛ «گری رتکلیف» مدیر مدارس «گلکسی تراست» می‌گوید، هزینه زیادی برای سلامت روان دانش‌آموزان متحمل شده و معتقد است هر کشوری که از رفاه و تحصیل فرزندانش غافل شود، بهتر است برای سلامت‌روان و پیامدهای آن در آینده پول ذخیره کند.

روزنامه ایندیپندنت نیز در گزارشی با اشاره مشکلات موجود در انگلیس می‌نویسد، بحران‌های متعدد در کشور برای همه خسته‌کننده است و روحیه جمعی ما به دلیل شکست اقتصادی و سیاسی فرسوده شده؛ این شرایط برای افرادی که برای مثال در بیمارستان‌ها و مدارس مراکز مددکاری اجتماعی کار می‌کنند ملموس‌تر است. آنها هر روز شاهد این مشکلات هستند و فروپاشی اجتماعی احساس می‌کنند و این مساله باعث بروز مشکلات روحی و افسردگی برای آنها می‌شود.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=3894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.