• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
8

سهم آموزش و پرورش در اغتشاشات اخیر

  • کد خبر : 3331
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
سهم آموزش و پرورش در اغتشاشات اخیر
شورش و آشوب این روزها حاصل ساده‌لوحی و ناآگاهی نوجوانان و جوانان ماست؛ همان‌هایی که ۱۳ سال روی نیمکت‌های مدرسه نشستند و جز حساب و کتاب آن هم دست و پا شکسته چیزی نیاموختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، کیمیا میرزایی، عضو معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید صدوقی کرمانشاه؛ در روزهای اخیر که آتش اغتشاشات دامن‌گیر کشور شده و بربریت، واژه‌ی امنیت را برایمان غریب ساخته است. بیشتر از هر زمانی نیازمند تفکر و تعقل هستیم. شاید همین اندیشیدن عاقلانه و مطالبه‌گری دلسوزانه سبب تحول و رشد شود؛ تحولی در راستای تکامل!

در ابتدای آشوب باید این روزها را می‌دیدیم. تاریخ معاصر ایران مشابه این جنایات و هتاکی‌ها را بسیار به چشم دیده و فتنه امری آشناست. بدون شک یکی از وظایف مهم نظام آموزش و پرورش؛ آگاه‌سازی و پرورش نسل‌هاست. اما در حال حاضر این سیستم حیاتی تا چه اندازه در انجام وظیفه‌ خطیر خود موفق عمل کرده است؟

اینکه در آموزش جریان شناسی و مقابله با فتنه عاجزیم،اظهر من الشمس است؛ با عرض تأسف ما حتی در بیان تاریخ معاصر نیز ناکام بوده‌ایم. حقیقت اینکه نیت خیر است و عمل صالح نیست؛ شاید روی کاغذ اصول درستی همچون سند تحول بنیادین را پی ریزی کرده باشیم اما در پیاده‌سازی همان اصول والا ناتوانیم.

شورش و آشوب این روزها حاصل ساده‌لوحی و ناآگاهی نوجوانان و جوانان ماست؛ همان‌هایی که ۱۳ سال روی نیمکت‌های مدرسه نشستند و جز حساب و کتاب آن هم دست و پا شکسته چیزی نیاموختند.

بدون شک حافظه محوری و مواد درسی ناقص در اوضاع این روزها بی‌تاثیر نبوده‌اند؛ به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای متولی تربیت و فرهنگ‌سازی؛ در تخریب اموال عمومی-خصوصی، در هتک حرمت به مقدسات و در شهادت نیروهای امنیتی و هزاران جنایت دیگر سهیم هستیم.

سهیم هستیم چون با فیلتر دانه درشت گزینش افراد نالایق را سر کار آوردیم، سهیم هستیم چون مواد درسی ناسالم را به خورد دانش‌آموزان دادیم و باز هم سهیم هستیم چونکه نه تنها راه و رسم زندگی را آموزش ندادیم بلکه با علوم لاینفع فرصت پرورش را نیز گرفتیم. برای ایران آباد باید به دانسته‌های علمی، عمل کرده و با اجرای سیستم تربیت ایرانی-اسلامی نسلی انقلابی و آگاه را پرورش دهیم. بار سنگینی بر دوش داریم که ان‌شاءالله آن را از این پس با سربلندی به مقصد برسانیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=3331

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.