• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
10

جهاد و تربیت، دو اصل اساسی هویت معلم

  • کد خبر : 5367
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
جهاد و تربیت، دو اصل اساسی هویت معلم
معاون جهادی دانشگاه فرهنگیان استان فارس در گفت‌وگو با رستا گفت: حضور ۵۷ جهادگر در ۹ شهرستان استان باعث پرشورتر برگزار شدن این اردو و پوشش‌دهی ۲۸۰ دانش‌آموز در مناطق محروم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، معاونت جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار رستا اظهار کرد: جهاد تربیتی یکی از فعالیت‌هایی است که علاوه بر فراهم کردن فضای خدمت‌رسانی به دانش آموزان، کمک می‌کند تا دو عنصر جهاد و تربیت، به‌عنوان دو اصل اساسی هویت معلم، در دانشجومعلمان شکل گرفته و در راستای تربیت معلم جهادگر قدم برداشته شود. از این رو جمله اهدافی که در معاونت جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان دنبال می‌کنیم، تربیت معلم جهادگر است. معلمی که دغدغه تربیت نسل آینده را داشته باشد و در این راه مجاهدانه قدم بردارد.

وی در ادامه افزود: فعالیت های جهادی در بین دانشجومعلمان استان فارس همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده و الحمدلله تابستان امسال فاز پنجم جهادتربیتی با استقبال دانشجومعلمان، با حضور ۵۷ جهادگر در ۹ شهرستان استان به مرحله اجرا رسید. جهادگران ما در ۱۱ مدرسه فعالیت کردند و ۲۸۰ دانش آموز را تحت پوشش فعالیت‌های جهادی خود قرار دادند. فعالیت‌ها از اواسط مرداد ماه آغاز و تا اواخر شهریور ماه ادامه داشت و جهادگران در عرصه‌های تربیتی، آموزشی و شاداب‌سازی فضای مدارس به فعالیت پرداختند.

وی در ادامه فعالیت‌های معاونت به را به شرح زیر بیان کرد و در اهمیت مسئله آگاه‌سازی عمومی چنین گفت: در حال حاضر علاوه بر کنشگری دانشجومعلمان در این عرصه، در تلاش هستیم که تحت عنوان طرح نهضت ملی مدرسه ایران، مردم جامعه را نسبت به اهمیت پرداختن به نظام تعلیم و تربیت و حل مسائل آن آگاه‌تر کنیم و قشر فرهنگی جامعه می‌بایست بعد از تشکیل شبکه جهادی معلمی، گفتمان این کنشگری را بین اقشار مختلف جامعه ایجاد و بستر ورود آنان به این عرصه را فراهم نمایند تا همه ایران در برابر مسئله تعلیم و تربیت که به گفته مقام معظم رهبری مسئله اصلی نظام ما است احساس مسئولیت کنند. با عنایت به صحبت مقام معظم رهبری که می‌فرمایند: معلمان پایه ریز تمدن نوین و افسران سپاه پیشرفت کشور هستند؛ در طرح نهضت مدرسه ایران معلمان و دانشجومعلمان نقش محوری دارند؛ اما در نظر داریم با سایر گروه‌های جهادی که در عرصه‌های مختلف تربیتی و آموزشی و … فعالیت دارند همکاری لازم را داشته باشیم و در راستای عمومی سازی دغدغه تربیت و شبکه سازی در هر منطقه، از ظرفیت این عزیزان نیز استفاده کنیم. همچنین دوره‌های توانمندسازی مختلفی برای دانشجومعلمان جهادگر در نظر گرفته شده و ان‌شاءالله در ابعاد مختلف، به رشد این عزیزان کمک می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به زودی اطلاعات دقیق‌تری از اهداف و نحوه‌ی اجرای طرح نهضت مدرسه ایران خدمت دانشجویان علاقه‌مند ارائه خواهد شد. ان‌شاءالله فعالیت‌های انجام شده مورد رضایت و عنایت امام عصر(عج) واقع شوند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=5367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. احسنت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.