به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا؛ به نقل از مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، رضا مراد صحرایی با اشاره به مسائل آموزشوپرورش اظهار کرد: باید میان مسائل آموزشوپرورش، مهمترین مسائل را احصا و برای آنها راهحل ارائه شود و خط پیشرفت در آموزشوپرورش مشخص شود، بهطوریکه بتوانیم در طول سالهای آینده، تحول در همه ارکان آموزشوپرورش را مشاهده نماییم.
سرپرست وزارت آموزشوپرورش در پاسخ به اینکه چرا در آموزشوپرورش به دنبال تحول میگردیم، اظهار کرد: این مشکل به دلیل مدیریت خطی است که در آموزشوپرورش وجود دارد و در آن فقط خروج محصول مهم است و فرایندها برای ما مهم نیست، لذا مدیریت آموزشوپرورش از شکل نقطهای باید بهصورت فرایندی تغییر یابد.
صحرایی بابیان اینکه برای حل هر مشکلی ساختاری ایجاد کردهایم که این ساختارها خود در آینده یک مشکل شدهاند، بیان کرد: در هر دوره به دلیل اینکه نمیتوانیم ساختارهای قبلی را بر پایه نیازهای روز یا برنامههای جدید تغییر دهیم، ساختارهای جدید با مأموریتهای جدید ایجاد مینماییم که این ساختارها در آینده بخشی از مشکلات میشود.
وی بابیان اینکه سند تحول بنیادین برای خاتمه دادن به این مشکلات ایجاد شده است، اظهار کرد: باید به دنبال طرح این پاسخ رفت که چرا نتوانستهایم، سند تحول را اجرایی نماییم. در این میان جریانهای مردمی فعال در عرصه تعلیم و تربیت میتوانند نقش موثری را ایفا کنند.
گفتنی است، بنیاد تربیتی مصیر، مدرسه دخترانه انشاء، سازمان تعلیم و تربیت کودک، سازمان پژوهش، مدیر زیست بومی تربیت مدرسه موعود، هنرستان هنر و رسانه، مرکز ملی فضای مجازی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیرستان فازون، مدرسه شهید چمران، جمعیت فرهنگیان جوان، مجموعه هدایت تحصیلی امضا، مجموعه هنر و ما، ستاد مدارس محور، اندیشکده تعلی و تربیت، ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش، مجموعه الگوی تعلیم و تربیت قاف، مسئول مکتب مهدی، بخش نوجوان سایت Khamenei. ir، بنیاد تعلیم و تربیت برهان، اندیشکده تربیتی مرآت، بسیج دانشگاه فرهنگیان و مدرسه مهر هشتم اعضای شرکت کننده در این نشست بودند.